کد خبر: 232569
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۴ ۱۰:۵۶:۰۰
| |

کاهش 50 درصدی شمار پناهجویان در مسیر «مدیترانه به اروپا»

در سال 2018 میلادی حدود 74 هزار و 500 نفر توانستند از راه دریای خطرناک مدیترانه خود را به کشوری در اتحادیه اروپا برسانند. اکنون آمارها نشان می‌دهد که شمار این دسته از پناهجویان بسیار کمتر از سال گذشته است.

کاهش 50 درصدی شمار پناهجویان در مسیر «مدیترانه به اروپا»
کد خبر: 232569
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۴ ۱۰:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| شمار پناهجویانی که از ژانویه تا سپتامبر 2018 از طریق دریای مدیترانه خود را به سواحل اروپا رسانده‌اند در مقایسه با دوره مشابه در سال پیش بسیار کمتر است.

طبق آمار سازمان ملل متحد، نزدیک به 74 هزار و 500 مهاجر و پناهجو از راه دریای مدیترانه خود را به اروپا رسانده‌اند. سازمان بین‌المللی مهاجرت وابسته به سازمان ملل در سال 2017 اعلام کرد که تا میانه ماه سپتامبر آن سال حدود 130 هزار مهاجر و پناهجو وارد اروپا شده بودند.

شمار مهاجران و پناهجویان در سال 2016 نزدیک به 300 هزار نفر بود.

به گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت، حدود یک‌ هزار و 600 مرد، زن و کودک از آغاز ژانویه 2018 در راه پرخطر دریای مدیترانه جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت دلیل کاهش شمار مهاجران و پناهجویانی که مسیر دریای مدیترانه را به سوی اروپا انتخاب می‌کنند، سیاست‌های مهاجرتی سخت‌گیرانه بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا عنوان کرده که از جمله شامل ممنوع کردن ورود کشتی‌های نجات اضطراری به بنادر ایتالیا می‌شود و نیز بستن راه بالکان که از میان کشورهای جنوب شرقی اروپا می‌گذرد.

به گزارش دویچه‌وله، سازمان بین‌المللی مهاجرت همچنین اعلام کرده است بیشتر افرادی که در سال 2018 از مسیر دریای مدیترانه به اروپا آمده‌اند از کشورهای آفریقایی تونس، اریتره و سودان بوده‌اند. بسیاری از آنان به کمک قاچاقچیان تبهکار با قایق‌هایی ناامن راه دریای مدیترانه را طی می‌کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها