مرتضی الویری خبر داد: 

تحقق تنها 5 درصد از بودجه غیر نقد شهرداری

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه از 4 هزار میلیارد تومان بودجه غیر نقد تا کنون تنها 260 میلیارد تومان محقق شده که این امر می تواند مشکلات بسیاری را برای شهرداری به وجود آورد.

تحقق تنها 5 درصد از بودجه غیر نقد شهرداری
کد خبر: 232839
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۵ ۱۳:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| مرتضی الویری در هشتاد و ششمین جلسه شورای شهر تهران، گفت: پیرو تذکر آقای میر لوحی بنده نیز در شورای عالی استان ها با اعداد و ارقام نشان دادم که عملکرد شورای پنجم ستودنی است اما مشروح این گزارش را در نشست خبری شورای عالی استان ها ارایه خواهم داد. اما تذکر من در خصوص عدم تحقق بودجه غیر نقد شهرداری است.

الویری اظهارداشت: از بودجه 17 هزار و 429 میلیارد تومانی شهرداری مطابق با ماده واحده بودجه مصوب شهرداری تهران در سال 97 سهم غیر نقد بودجه معادل 4069 میلیارد تومان است که متاسفانه تا کنون که در اواخر شهریور ماه قرار داریم تنها 260 میلیارد تومان از آن محقق شده که غیر قابل باور است.

به گفته الویری، بر اساس گزارشات و بررسی های به عمل آمده تا کنون ساز و کار تحقق این بهش از بودجه مورد غفلت واقع شده و لذا اگر دستور العمل تحقق و نظارت بر بخش بودجه غیر نقد از نظر مدیران اجرایی شهرداری مستلزم بازنگری و تغییر است با فوریت اصلاحیه مصوبه پیشین را تهیه و در قالب لایحه به شورای شهر ارسال کنند. در غیر اینصورت مصوبه قبل به قوت خود باقی است.

الویری افزود: تحقق این بخش از بودجه برای مدیریت شهری بسیار ضروری است. لذا در اجرای ماده 81 قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به شهردار تهران تذکر داده می شود تا در این خصوص اقدامات لازم به عمل آورده شود.

منبع: معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها