کد خبر: 232877
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۵ ۱۴:۴۶:۰۰
| |

برگزاری مراسم روز ملی شعر و ادب در مقبره‌الشعرای تبریز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری آیین گرامیداشت روز ملی شعر و ادب در تبریز خبر داد.

برگزاری مراسم روز ملی شعر و ادب در مقبره‌الشعرای تبریز
کد خبر: 232877
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۵ ۱۴:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد محمدپور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین و روز ملی شعر و ادب، آیین گرامیداشت مقام ادبی استاد شهریار، روز سه‌شنبه بیست‌وهفتم شهریورماه جاری ساعت 10 صبح در مقبره‌الشعرای تبریز برگزار می‌شود.

او افزود: همچنین همزمان با این آیین، مقبره‌ استاد شهریار با حضور مسئولان استانی و جمعی از شاعران و ادیبان گلباران خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه با اشاره به تقارن ایام سوگواری امام حسین (ع) و روز ملی شعر و ادب، بیان کرد: شخصیت متعالی و حماسی امام حسین(ع) و تبیین ابعاد و زوایای گوناگون روح بزرگ و شریف آن امام همام، موج حمیت، غیرت، شجاعت و صلابت را در روح انسان‌های آزاده به تلاطم وامی‌دارد.

محمدپور گفت: اشعار عاشورایی از غنی‌ترین ذخیره‌های فکری و احساسی شیعه است و از سوی دیگر حماسه کربلا نیز در زبان شعری شاعران، تاثیری شگرف نهاده و دریای ادبیات ایران‌زمین را درافشان‌تر ساخته است و در این میان استاد شهریار از شاعران و مداحان برجسته‌ اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است که گوهر کلام را با طبع سرشار خود سفته و روز ملی شعر و ادب نیز به یاد وی مزین شده است.

او در ادامه بیان کرد: یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های استاد شهریار که موجب شده آثار وی در میان شاعران معاصر و به ویژه در میان مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد، مردمی بودن شعرهای او و سادگی و عمومی بودن زبان و تعبیرهای وی است، از این رو شعر او برای همگان مفهوم و مانوس و نیز تاثیرگذار است.

براساس این گزارش، آیین گرامیداشت روز ملی شعر و ادب بیست‌وهفتم شهریورماه جاری با حضور حسام‌الدین سراج و اجرای زنده این خواننده ساعت 10 صبح در مقبره الشعرای تبریز برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها