تالار سفال‌های عصر مفرغ و آهن موزه مقدم افتتاح شد

تالاری متشکل از مجموعه 94 اثر بسیار ارزشمند از عصر مفرغ و آهن که 14 اثر آن منسوب به محوطه گیان شهرستان نهاوند و بقیه مربوط به محوطه‌های خوروین و دیلمان در موزه مقدم افتتاح شد.

تالار سفال‌های عصر مفرغ و آهن موزه مقدم افتتاح شد
کد خبر: 233219
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۷ ۱۲:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| تالار سفال‌های عصر مفرغ و آهن موزه مقدم توسط محمود نیلی احمدآبادی (رئیس دانشگاه تهران) و با حضور هیئت رئیسه دانشگاه و شاهین حیدری (رئیس پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران) افتتاح شد.

همزمان با افتتاح این تالار که مجموعه 94 اثر بسیار ارزشمند از عصر مفرغ و آهن را شامل می‌شود که 14 اثر آن منسوب به محوطه گیان شهرستان نهاوند و بقیه مربوط به محوطه‌های خوروین و دیلمان، همگی از مجموعه شخصی زنده یاد استاد محسن مقدم، وقف شده به دانشگاه تهران است؛ هیئت رئیسه دانشگاه تهران و دکتر شاهین حیدری از فضاهای مختلف موزه مقدم اعم از حوضخانه، گنجینه، کارگاه مرمت، اتاق صدف، عمارت زمستانی، عمارت تابستانی، ایوان قاجار، کتابخانه، عمارت برج، گلخانه، مرکز اسناد، اتاق نقاشی، اتاق شومینه و حیاط‌ها دیدن کردند.

رئیس دانشگاه تهران در این بازدید بر لزوم استفاده از پتانسیل‌های دانشگاه تهران در تحقیق و مرمت بر آثار موزه مقدم تاکید کرد و به روز رسانی تجهیزات این موزه را از اقدامات مهم پیش روی دانشگاه برشمرد.

همچنین، جلسه هیئت رئیسه دانشگاه تهران با طرح موضوعاتی چون آیین ورودی نودانشجویان سال 97 که شنبه 31 شهریور برگزار می شود، باغ موزه نگارستان، موزه مقدم و ... در کتابخانه موزه مقدم دانشگاه تهران برگزار شد.

علاقه مندان به دیدن آثار تالار سفال های عصر مفرغ و آهن، می‌توانند از 27 شهریور، همه روزه غیر از شنبه ها و ایام تعطیل سوگواری، از ساعت 9 تا 17 به موزه مقدم مراجعه کنند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها