کد خبر: 233277
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۸ ۰۹:۱۸:۰۰
| |

آیت الله گرامی:

گاهی می‌شنویم که برای مداحی‌ها بودجه‌های کلانی پرداخت می‌شود/ منبری نباید به دنبال پاکت باشد

آیت الله گرامی گفت: در مداحی‌ها هم به جای پرداختن به اهداف حضرت، بیشتر به ظواهر پرداخته می شود. گاهی هم می‌شنویم که برای این مداحی‌ها بودجه‌های کلانی پرداخت می‌شود که واقعا انسان متحیر می‌شود.

گاهی می‌شنویم که برای مداحی‌ها بودجه‌های کلانی پرداخت می‌شود/ منبری نباید به دنبال پاکت باشد
کد خبر: 233277
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۸ ۰۹:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| آیت الله گرامی به انتقاد از روند برخی از عزاداری‌های در کشور پرداخت و از مسئولان هیئت‌ها خواست با دعوت از منبری‌های محبوب مردم، به دنبال ترویج دین در ایام محرم باشند.

او معتقد است که قیام امام حسین(ع) به دنیا آموخت که اصلاح فساد، قیام می‌خواهد.

در ادامه بخش هایی ازاین گفت و گو را می خوانید:

  • هدف اباعبدالله اساس دین بوده است؛ پس باید در مراسم او دین تشریح شود و مردم با دین آشنا شوند؛ اگر اهداف دینی با اغراض غیردینی قاطی شود باعث زدگی مردم از عزاداری می‌شود. پیوند دادن رفتار خودمان به آمال و اهداف ائمه‌ی اطهار علیهم السلام اشتباه است. وقتی در اعمال ما اشکالاتی است و خودمان را با ائمه پیوند دهیم درواقع خودمان را بالا نبردیم، ائمه را تحقیر کردیم و این اشتباه است.
  • الان بیان احکام که نیست، در ابتدای برخی از جلسات چند آیه اول قرآن می‌خوانند که در آن هدف عمده، بیان آهنگ است. در مداحی‌ها هم به جای پرداختن به اهداف حضرت، بیشتر به ظواهر پرداخته می شود. گاهی هم می‌شنویم که برای این مداحی‌ها بودجه‌های کلانی پرداخت می‌شود که واقعا انسان متحیر می‌شود. گاهی هم گفته می شود یک اتوبوس باید برای ما بگیرید که عده ای را همراه خودمان بیاوریم برای اینکه آنها مجلس را گرم کنند. باید برنامه ریزی شود تا منبری‌های محبوب مردم به منبر بروند تا مردم پای منبرها بنشینند. منبری نباید به دنبال پاکت باشد. شایسته نیست که بلافاصله بایستد و پاکت را بشمارد. بعضی از آقایان وقتی پاکت پول منبر را می‌گیرند این پول را با پول‌های دیگر قاطی می‌کنند که ندانند چه کسی چقدر داده است؛ این کار خیلی همراه با خلوص و اخلاص است.
  • من از متصدی های مجالس تقاضامندم وقتی از مداح دعوت می‌کنند به این توجه نکنند که این شخص چقدر آدم جمع می‌کند بلکه به این توجه کنند که این مداح چقدر معنویت دارد. نگاه نکنند که چه آوازی دارد، نگاه کنند که چقدر اخلاص دارد. روحانی هم که دعوت می‌کنند روحانی باشد که هم محبوب مردم است و هم سواد و اخلاص دارد.
  • امام حسین علیه السلام حرکت کرد تا ظالمان را رسوا کند؛ مجلس او هم باید افشاکننده ظلم باشد. ظالم هرکجا و در هرگوشه از دنیا که هست باید رسوا شود. پیام قیام امام حسین این است که اصلاح فساد، قیام می‌خواهد و قیام هم با خون است.
  • اگر برنامه عزاداری همراه با اخلاص و معنویت در کشورهای دنیا برگزار شود، ظالمین رسوا می‌شوند.
  • تطبیق و حصر اهداف ابی عبدالله در یک گروه خاص، دور از اهداف امام حسین است. اهداف امام حسین معانی مطلقه‌ای دارد که شامل همه‌ی کسانی که برای خدا قیام کردند می شود. تطبیق مورد خاص بر قیام امام حسین به طوری که اینگونه به ذهن بیاید که این جلسه برای ترویج فلان شخص یا تخریب فلانی برپا شده، از اهداف دورمان می‌کند و یقینا به ضرر اهداف امام حسین است.
  • قاطی کردن اهداف آقا ابی عبدالله به مصادیق، چه محل اختلاف باشد چه محل اختلاف نباشد، آن حرکت را از آن اوج عظمت پایین می‌آورد.

منبع:شفقنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها