کد خبر: 233317
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۸ ۱۱:۴۴:۰۰
| |

سیداحمد خاتمی:

سیدالشهدا (ع) متعلق به جناح خاصی نیست

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: همانگونه که دین مسئله جناحی و گروهی نیست حضرت سیدالشهدا (ع) نیز متعلق به جناح خاصی نیست بلکه متعلق به تمام عاشقانش است.

سیدالشهدا (ع) متعلق به جناح خاصی نیست
کد خبر: 233317
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۸ ۱۱:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| آیت الله سید احمد خاتمی روز چهارشنبه در جمع عزاداران حسینی مسجد قدس نیشابور گفت: مساله امام حسین (ع) برای ما مساله جان و آرمان است و ما به برکت امام حسین (ع) و مجالس سیدالشهدا (ع) جلو تحمیق مردم را گرفتیم و نگذاشتیم شاه و عواملش بر گرده مردم سوار شوند و همچنین فتنه گران در سال 88 خون شهدا را پایمال کنند.


وی خطاب به شهروندان نیشابور اظهار داشت: نیشابور از نسل چهار هزار نفری است که حضرت امام رضا (ع) حدیث ولایت را در این شهر به آنان هدیه داد و باید توجه کنید افراد حقیر را بزرگ نکنید و مواظب باشید که عامل اغتشاش و آشوب نشوید و دشمن اصلی فراموش نشود.


عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اعتراض طبیعی و متین حق مردم است اما انتظار می رود ذره ای حرکت غیر قانونی نداشته باشید زیرا حرکت غیر قانونی حرکت ضد انقلابی است.


امام جمعه موقت تهران افزود: انتظار از دستگاه قضایی و مسئولان امنیتی نیز که مردم را به آرامش و قانون مداری دعوت می کنند این است که قاطع و انقلابی عمل کنند تا زمینه آرامش فراهم شود.


وی اظهار داشت: مسئولانی که آرامش را در این شهر می خواهند به جای اینکه مردم داغداری را که احساساتشان جریحه دار شده گناهکار جلوه دهند، با عامل اصلی برخورد کنند و ناشیانه ترین روش این است که این روش را جناحی و سلیقه ای جلوه بدهند.


عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آیا مردم تحمیق شدند که شهید حججی ها را به میدان آوردند و هشت سال دفاع مقدس را اداره کردند و چهل سال در مقابل دنیای استکبار ایستادند؟


آیت الله خاتمی افزود: تنها نسخه درمان مقطعی این درد و فرونشاندن این آتش، اعتراف به خطا و اشتباه و پوزش از مردم است و دستگاه قضایی در برابر این جرم مشهود حکم جلب صادر کرده و انتظار می رود که پیگیری شود.


وی اظهار داشت: امیدوارم این حرفها اثر کند و خطاکاران اعتراف به خطا کنند تا دیگر دور و بر سیدالشهدا (ع) و مقدسات نگردند و در نشریه خود به نقل از دیگران به ولایت و خبرگان توهین نکنند.


آیت الله خاتمی گفت: اگر به اینگونه اهانتها جواب داده نشود دیگران احساس خواهند کرد فضا برای این تحرکات باز است ولی باید حواسشان جمع باشد که با این ملت حسینی نمی توانند طرف شوند.


عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ما در مقابل تز لیبرال دموکراسی غرب و سوسیال دموکراسی شرق که بر دنیا حکومت می کرد، تز مردم سالاری دینی را به صحنه آوردیم و این دین ما است که ما را پر آوازه کرده است.


در این مراسم طوماری نیز نصب شده بود که امضا کنندگان آن خواستار برخورد با یکی از اعضای شورای اسلامی شهر نیشابور توسط دادستان، امام جمعه و رئیس آموزش و پرورش این شهر شده بودند.


یکی از اعضای شورای اسلامی شهر نیشابور 24 شهریور ماه جاری در ذیل پست اینستاگرام فردی که یک فایل ویدیوئی مداحی را به اشتراک گذاشته بود نسبت به محتوای مداحی انتقاد کرده بود که این امر باعث ایجاد واکنشهای گسترده در فضای مجازی شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها