کد خبر: 233635
|
۱۳۹۷/۰۶/۳۰ ۱۴:۱۰:۰۰
| |

محمدتقی رهبر، عضو جامعه روحانیت مبارز تهران

جاهلان برای کمرنگ کردن نهضت عاشورا تلاش می‌کنند

محمدتقی رهبر، عضو جامعه روحانیت مبارز تهران با اشاره به ایام عاشورا گفت: مردم مسلمان متعهد و متدین و باورمندان به حرکت امام حسین و نهضت عاشورا به حرف‌های انحرافی سلبریتی‌ها گوش نمی‌دهند چون بالاخره عزاداری امام حسین با جان مردم پیوند خورده است.

جاهلان برای کمرنگ کردن نهضت عاشورا تلاش می‌کنند
کد خبر: 233635
|
۱۳۹۷/۰۶/۳۰ ۱۴:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| امسال برخی چهره های سلبریتی‌ در آستانه برگزاری مراسم‌های عزاداری محرم پیام‌ها و مطالبی در فضای مجازی منتشر کردند. محتوا و مضمون پیام ها این بود که با توجه به فشارهای اقتصادی و معیشتی، منابع مالی مربوط به برگزاری هیئات مذهبی در امور خیریه و دستگیری از مستمندان هزینه شوند اما این پیام ها با واکنش قشر های مختلف جامعه مواجه شد.

محمدتقی رهبر این دیدگاه سلبریتی‌ها را انحرافی خواند و بیان کرد: امروز کربلا مورد توجه جهانیان است، پشت چنین صحبت هایی یا جهالت و نادانی یا هدایت شده و طراحی شده است برای آنکه حرکت انقلابی عاشورا کمرنگ شود.

وی افزود: سال گذشته آقای الکساندر دوگین از روسیه به ایران آمد و با وجودی که مسیحی است گفت «این حرکت 20 میلیونی عزاداری حسینی روزگار آخرالزمانی را نوید می دهد» بنابراین عاشورا چهره جهانی پیدا کرده است اما کسانی که از عاشورا و نهضت امام حسین درک ندارند و جایگاه این حرکت را نمی فهمند، در مقام زیر سئوال بردن اصل موضوع در می آیند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران تأکید کرد: اسلام به عزاداری امام حسین و اربعین زنده است. مردم براساس علاقه ای که به امام حسین (ع) دارند، نذر می کنند و اطعام انجام می دهند. 1400سال سنت عزاداری، منبر، روضه، سوگواری و تعزیه برقرار بوده و در کنارش به مساکین و همسایگان اطعام شدند، چرا برخی نمی خواهند این حرکت ادامه پیدا کند؟ چون امام خمینی (ره) فرمودند «محرم و صفر بود که انقلاب ما را پیروز کرد» یا «ما به محرم و صفر زنده ایم».

وی ادامه داد: چرا کسانی که معتقدند هزینه برپایی هیأت و عزاداری صرف امور خیریه شود، از اموال خود در این راه خرج نمی کنند؟ اگر این خانم ها و آقایان راست می گویند و دل شان برای فقرا سوخته است، از اموال خودشان بگذرند و از محل هزینه ولخرجی ها، زیاده خرجی ها، سفرها و تفریح های آنچنانی‌شان کم بگذارند و کارهای خیر انجام دهند.

امام جمعه اصفهان یادآور شد: البته مردم مسلمان متعهد و متدین و باورمندان به حرکت امام حسین و نهضت عاشورا به حرف های انحرافی سلبریتی ها گوش نمی دهند چون بالاخره عزاداری امام حسین با جان مردم پیوند خورده است.

محمدتقی رهبر در پایان گفت: بدخواهان در طول تاریخ حرکت های زیادی برای کمرنگ کردن سوگواری و عزاداری حسینی انجام دادند اما موفق نشدند و نخواهند شد. اسلام به نهضت عاشورا ماندگار شد، در مجموع برپایی هیئات مذهبی باید بماند و در کنارش خیرات و نیکوکاری نیز انجام شود.

منبع: نامه‌نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها