برومندی، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

حضور نیروهای فرا منطقه‌ای موجب رشد تروریسم شده است/ دشمن می‌خواهد به توان ایران خدشه وارد کند/ برای خشکاندن تروریسم در منطقه مأیوس نمی‌شویم/ پاسخ ما بسیار قاطع خواهد بود

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تأکید کرد: طراحی‌های مختلفی توسط دشمن صورت می‌گیرد و آن‌ها از اقتدار و توان جمهوری اسلامی ایران کامل مطلع هستند و در تلاشند تا به توان ایران در جامعه بین‌المللی خدشه وارد کنند اما مطمئن باشند که ما اقتدارمان انشالله نسبت به گذشته بیشتر خواهد بود.

حضور نیروهای فرا منطقه‌ای موجب رشد تروریسم شده است/ دشمن می‌خواهد به توان ایران خدشه وارد کند/ برای خشکاندن تروریسم در منطقه مأیوس نمی‌شویم/ پاسخ ما بسیار قاطع خواهد بود
کد خبر: 233807
|
۱۳۹۷/۰۶/۳۱ ۱۲:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدمهدی برومندی نماینده مرودشت و نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین با اشاره به حمله تروریستی در اهواز، گفت: متأسفانه به دلیل حضور نیروهای فرا منطقه‌ای در خاورمیانه و مشخصاً کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران موجب رشد و تقویت پدیده تروریسم شده است. امروز جامعه جهانی حتماً باید این پرسش را از طرفداران تروریسم و تربیت‌کنندگان تروریست‌ها داشته باشد که چرا در پشت نقاب دفاع از حقوق بشر و دموکراسی‌خواهی که بر چهره زده‌اند، چهره وقیحانه تروریستی را پنهان می‌کنند.

وی ادامه داد: همان‌طور که بر کسی هم پوشیده نیست، زمانی که در ایالات‌متحده امریکا برای اقدامات تروریستی در جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اسلامی در منطقه بودجه تصویب می‌شود مردم جهان باید شاهد چنین اقدامات وقیحانه‌ای باشند. این اقدامات توسط ما و جامعه جهانی محکوم است اینکه عده‌ای در یک مراسم رسمی کشور جمهوری اسلامی ایران اقدام مسلحانه می‌کنند و خبرنگار و مردم عادی را به رگبار می‌بندند نشانه‌ای از اقدامات تروریستی و حمایت استکبار از مسئله تروریسم در منطقه ما است و جمهوری اسلامی ایران بااقتدار به این مسائل پاسخ می‌دهد.

این نماینده مجلس در خصوص چگونگی پاسخ قاطع ایران به تروریست‌ها، گفت: بدون شک ما ریشه‌های تروریسم را در منطقه می‌دانیم، و جمهوری اسلامی ایران اشراف کامل دارد که این‌ها در کجا تقویت و آموزش می‌بینند و چنین اقداماتی سازمان‌دهی می‌شود. زمانی که حمله تروریستی به مجلس و حرم مطهر توسط داعش انجام شد در کمترین زمان ممکن پاسخ داعش را کیلومترها دورتر از مرزهایمان توسط موشک دادیم و آن‌ها را در کمتر از 7 دقیقه از اقدامشان پشیمان کردیم.

برومندی تأکید کرد: بنابراین حتماً پاسخ ما بسیار قاطع خواهد بود و ما برای خشکاندن تروریسم در منطقه به‌هیچ‌وجه مأیوس نخواهیم شد. این اقدامات علاوه بر اینکه خشم و انزجار مردم ایران را نسبت به پدیده تروریسم و حمایت استکبار از تروریسم بیشتر می‌کند بلکه ما با یک انسجام و وحدت ملی بیشتری در مقابل این اقدامات خواهیم ایستاد و مطمئن باشند که با چنین اقداماتی نمی‌توانند در کشور ما رعب و وحشت ایجاد کنند و در بین صفوف مردم ناامیدی ایجاد کنند.

او در خصوص اینکه آیا تروریست‌ها به دنبال ارسال سیگنالی خاص به قدرت‌های جهانی در مورد ایران هستند؟، گفت: قطعاً طراحی‌های مختلفی توسط دشمن صورت می‌گیرد و آن‌ها از اقتدار و توان جمهوری اسلامی ایران کامل مطلع هستند و در تلاشند تا به توان ایران در جامعه بین‌المللی خدشه وارد کنند اما مطمئن باشند که ما اقتدارمان انشالله نسبت به گذشته بیشتر خواهد بود.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی از بررسی کارشناسی حادثه تروریستی اهواز در کمیسیون متبوعش خبر داد و تأکید کرد: در جلسه فردا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حمله تروریستی در اهواز در دستور کار است و حتماً موردبررسی و تحلیل کارشناسی قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها