نمایندگان مجلس امروز چه تذکراتی به مسئولان دادند؟

انتظار مردم پاسخ دندان شکن به عاملات حادثه تروریستی اهواز 

شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه روز یکشنبه به مسئولین تذکراتی را در موضوعات مختلف به مسئولان اجرایی ارائه کردند.

انتظار مردم پاسخ دندان شکن به عاملات حادثه تروریستی اهواز 
کد خبر: 234109
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۱ ۱۳:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا محجوب، نادر قاضی پور و نصرالله پژمانفر نمایندگان تهران، ارومیه و مشهد در تذکری به وزیران کشور، اطلاعات، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امور خارجه خواستار برخورد جدی و فوری و شناسایی عاملین حادثه تروریستی اهواز شدند.


همچنین علی محمد شاعری نماینده بهشهر هم به رحمانی فضلی وزیر کشور و سید محمود علوی وزیر اطلاعات، درباره عدم عدم آمادگی لازم در پیشگیری و مقابله جدی با حادثه تروریستی اهواز تذکر دادند.


مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی روز گذشته اهواز گفت: عوامل این حادثه ریشه در ارتجاع منطقه و رژیم صهیونیستی دارد، دم اینها به استکبار جهانی وصل است و از همه مقام های نظامی،انتظامی و امنیتی می خواهم هرچه سریعتر اینها را شناسایی و برای مجازات به دستگاه قضایی معرفی کنند.


همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت به مناسبت حادثه تروریستی روز گذشته اهواز و شهید شدن عده ای از هموطنان در این حمله گفت: استان خوزستان به همان دلیل که ابتدای جنگ نقطه هدف قرار گرفت در حال حاضر نیز به عنوان نقطه هدف دشمن قرارگرفته است و انتظار می رود که مجلس و دولت توجه ویژه به این استان داشته باشند.


وی ادامه داد: عقبه بازیگران سیاسی معاند که اکنون در خارج کشور هستند، در حال حاضر به عنوان فعال سیاسی در استان خوزستان در حال فعالیت اند، از این رو باید این فعالان موضع خود را نسبت به حادثه تروریستی اهواز مشخص کنند.


یوسفی تاکید کرد: بارها مشکلات اهواز و خوزستان را با مستندات به مسئولان ارائه کردم تا جلوی تکرار وقایع سال 84 گرفته شود، دشمن با تجربه سال 84 و کاهش آستانه تحمل مردم به دنبال تکرار تجارب گذشته خود است.


نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می رود مجلس و دولت به استان خوزستان توجه ویژه داشته باشد و دیگر با مماشات به مسائل استان نگاه نشود.

وزیران کشور واطلاعات در خصوص استان خوزستان تدابیر متفاوتی به کار گیرند


هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه وباغملک در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: به مردم ایران به خصوص مردم قهرمان خوزستان بابت حمله تروریستی جانیان و کوته‌فکرانی عقب مانده که با دستور و پشتیبانی آمریکا و دولت‌های عقب‌مانده و قرون وسطایی منطقه چنین خیانت و جنایتی را آفریدند تسلیت می‌گویم.


وی افزود: انتظار داریم دولت ایران با دولت‌های تازه به دوران رسیده کشورهای دست‌نشانده مماشات نکند، چرا که آنها تلاش می‌کنند امنیت ایران را به خطر بیندازند بنابراین باید با آنها برخورد کوبنده‌ای صورت گیرد تا از این به بعد اندازه خود را بدانند.


خادمی ادامه داد: امیدواریم وزیران کشور و اطلاعات در خصوص موضوعات استان خوزستان تدابیر متفاوتی به کار گیرند و این جاسوسان و ایادی آنها را پشیمان کنند.


وی گفت: سکوت معنادار برخی از کشورهای خلیج همیشه فارس که سال‌ها برای آنها پدرس و برادری کرده‌ایم نشان از رضایت و شادی آنها از این خیانت دارد، امید دارم که بفهمند که اگر بخواهیم مقابله کنیم یک روزه باید تاج و تخت خود را رها و به اربابان خود بپیوندند.

عباس پاپی زاده پالنگان نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در تذکری ضمن تسلیت به خانواده شهدای حادثه تروریستی روز گذشته اهواز خطاب به رئیس جمهور گفت: مردم انتظار دارند ضمن همبستگی بیشتر با نیروهای مسلح و تامین کننده امنیت کشور با اقتدار کامل تمام تلاش خود را در جهت پاسخ دندان شکن و مجازات عاملان این حادثه به کار گیرید.


احمد سالک نماینده اصفهان، علیرضا سلیمی نماینده محلات، حسن سلیمانی نماینده کنگاور، سید جواد ابطحی نمناینده خمینی شهر و حسینعلی حاجی نماینده شاهین شهر هم به دکتر حسن روحانی رییس جمهوری تذکر دادند.


محور تذکرات این نمایندگان وضعیت معیشت و عدم قدرت خرید مردم، رسیدگی به وضعیت بیکاری در استان کرمانشاه، صدور فوری سهمیه بندی کالای اساسی، اعمال کارت سوخت و تسریع در پرداخت بهای گندم خریداری شده از کشاورزان بود.


علیرضا سلیمی نماینده محلات و احمد سالک نماینده اصفهان هم به وزیران صنعت، معدن و تجارت، رفاه، کار و امور اجتماعی، نفت و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تذکر داد.


این نمایندگان در تذکرات خود خواستار جلوگیری از صادرات مواد اولیه واحدهای صنعتی مانند تولیدات پتروشیمی ها و مواد خام شدند.


محسن سلیمانی نماینده کنگاور، شهاب نادری نماینده ارومانات، اکبر رنجبرزاده نماینده اسدآباد، محمود زاده نماینده مهاباد، علی محمد مرادی نماینده قروه و حسن سلیمانی نماینده کنگاور به وزیر جهاد کشاورزی تذکر دادند.


محور تذکرات این نمایندگان تسریع در تامین اعتبار برای احداث جاده های بین المزارع، احداث کانال های آنتقال آب و بهسازی و نوسازی کانال های بتونی، بی توجهی به مشکلات عشایر و پرداخت مطالبات کشاورزان در موضوع گندم تحویلی و چغندر قند بود.


سید حمیده زرآباد نماینده قزوین هم به وزیران آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره مصوبه غیرکارشناسی شورای سنجش و پذیرش دانشجو با تاثیر قطعی معدل تذکر داد.


همچنین محمد رضا ملکشاهی راد نماینده خرم آباد و سید هادی بهادری نماینده ارومیه به بطحایی وزیر آموزش و پرورش درباره تخلف صورت گرفته در بکارگیری افراد بدون سابقه بعنوان حق التدریس، حذف تصویر دریاچه ارومیه از نقشه ایران در کتاب درسی و تدریس زبان ترکی در مدارس آذربایجان تذکر دادند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها