کد خبر: 234188
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۲ ۰۷:۰۵:۰۰
| |

مصطفی کواکبیان، نماینده تهران در یادداشتی نوشت

عفو عمومی از موضع عزت

مصطفی کواکبیان، نماینده تهران با اشاره به رد طرح عفو عمومی در مجلس نوشت: برای افزایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی و برای افزایش اعتماد عمومی و برای اینکه هرروز ما را متهم نکنند که در زندان‌های شما چه می‌گذرد این طرح مطرح شده است.

عفو عمومی از موضع عزت
کد خبر: 234188
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۲ ۰۷:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مصطفی کواکبیان، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی نوشت: چرایی دنبال کردن بحث عفو عمومی مساله مهمی است که اگر مخالفان به آن توجه کنند از میزان مخالفت‌شان کاسته خواهد شد. عفو عمومی در مجلس بحث بر سر چیزی درحدود 2 هزار میلیارد سرمایه ایرانیان مقیم خارج از کشور است و ما باید برای بازگشت این سرمایه‌ها تلاش کنیم. اگرچه بحثی درمورد مسائل امنیتی نیست و اگر کسی مرتکب تخلفی شده یا به عنوان مثال اقدامی در راستای براندازی و خصومت علیه مردم کشور داشته، مورد حمایت این طرح نیست. ما به‌دنبال عفو عمومی از موضع عزت هستیم، نه از موضع ترس. ما می‌خواهیم از تاثیرگذاری بهانه‌جویی‌ها در مباحث حقوق بشری ممانعت کنیم. در حال حاضر عدم توجیه برخی نمایندگان مخالف منجر به عدم تصویب فوریت این طرح شده؛ متاسفانه نمایندگان مخالف از دیدگاهی مخالفت می‌کردند که چندان ارتباطی به محتوای طرح نداشت، آن‌چنان که در صحن شاهد بودیم، مثلا یکی از مخالفان به حادثه تروریستی اهواز اشاره کرد و گفت که چون استکبار جهانی به‌دنبال ایجاد ناامنی در کشور است، نباید این طرح تصویب شود. اما این طرح ربطی به استکبار جهانی ندارد. تروریسم کوری که در اهواز اتفاق افتاد و به استکبار جهانی وصل است به‌طور قطع محکوم است .

ما امروز در شرایط بسیار حساسی به سر می‌بریم کسانی که مخالف این طرح هستند طوری صحبت می‌کنند که گویا ما می‌خواهیم امریکا را عفو کنیم.

بحث ما این است که برای افزایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی و برای افزایش اعتماد عمومی و برای اینکه هرروز ما را متهم نکنند که در زندان‌های شما چه می‌گذرد این طرح مطرح شده است.

این طرح شامل محکومیت قصاص و کسانی که قصد براندازی نظام جمهوری اسلامی را داشته‌اند هم نمی‌شود. ما به دنبال ایجاد امنیت برای ایرانیانی هستیم که به وطن خویش علاقه دارند و هیچگاه خیانتی به منافع ملی ایران نکرده‌اند.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها