کد خبر: 234363
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۴ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

سعید شریعتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»

میزی جز میز مذاکره برجام برای ایران و آمریکا وجود ندارد/ در ماجرای برجام آمریکا و متحدانش در اقلیت هستند/ موضع ایران نسبت به ایالات متحده موضع قوی‌تری است

سعید شریعتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر این موضوع که میزی جز میز برجام برای مذاکره آمریکا با ایران وجود ندارد، گفت: پیشنهادات و این صحبت‌هایی که از طرف مقامات ایالات متحده درباره مذاکره یا پیمانی جدای از پیمان برجام مطرح می‌شود، بیشتر ژست‌های سیاسی هست.

میزی جز میز مذاکره برجام برای ایران و آمریکا وجود ندارد/ در ماجرای برجام آمریکا و متحدانش در اقلیت هستند/ موضع ایران نسبت به ایالات متحده موضع قوی‌تری است
کد خبر: 234363
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۴ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سعید شریعتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با اشاره به خروج آمریکا از برجام و موضع‌گیری که ایران باید در این باره داشته باشد، گفت: طبیعی است که در ماجرای برجام این آمریکا و برخی از متحدان آن هستند که در اقلیت قرار دارند و جامعه جهانی مستقل از آمریکا براساس توافقی که با ایران انجام داده و باتوجه به قطعنامه‌های سازمان ملل در این زمینه در واقع حامی مواضع ایران است.

شریعتی با تاکید بر این موضوع که ایران به تعهدات خود در برجام پایبند بوده است، گفت: جز ایالات متحده بقیه کشورهایی که در توافق برجام بوده‌اند و از جمله اتحادیه اروپا کاملا بر مشی و مرام ایران صحه می‌گذارند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل هم در نشستی که با وزرای خارجی کشورهای 4+1 و ایران دارند، موضع ایران نسبت به ایالات متحده موضع قوی‌تری بود.

شریعتی با اشاره به صحبت‌هایی که مقامات آمریکایی به شکل‌های مختلف درباره برجام و مذاکرات مجدد با ایران بیان می‌کنند، تاکید کرد: یک میز مذاکره بیشتر وجود ندارد و این درست نیست که فکر کنیم در روابط بین‌الملل می‌توان میزهای چندگانه‌ای را پهن کرد و راجع به مسائل اساسی جامعه جهانی صحبت کرد.

او با بیان اینکه میزی جز میز مذاکره برجام برای آمریکا وجود ندارد، افزود: میز مذاکرات در قالب 5+1 و توافق برجام کماکان باز است و ایالات متحده اگر واقعا خواهان مذاکره است این منطقی هست که به میز برجام برگردد و در آن میز به همراه سایر کشورها با ایران مذاکرات خود را ادامه دهند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به غیرواقعی بودن طرح تمایل مذاکره آمریکا با ایران گفت: فکر می‌کنم این پیشنهادات و این صحبت‌هایی که از طرف مقامات ایالات متحده درباره مذاکره یا پیمانی جدای از پیمان برجام مطرح می‌شود، بیشتر ژست‌های سیاسی است.

شریعتی تاکید کرد: ایران هم در کنار سایر متحدان خود در برجام باید متوجه این موضوع باشد که در میز جداگانه‌ای به صورت رسمی نمی‌تواند توافقی بدون حضور کشورهای متحد برجام انجام دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها