کد خبر: 234400
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۳ ۰۸:۱۱:۰۰
| |

سرپرست دفتر فناوری اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست مطرح کرد:

عزم جدی سازمان محیط زیست در اجرای دولت الکترونیک و شفاف‌سازی اطلاعات

سرپرست دفتر فناوری اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست گفت: عملکرد و برنامه‌های فناوری اطلاعات سازمان بصورت ماهیانه در اختیار عموم قرار خواهد گرفت و مردم می‌توانند از خدمات الکترونیکی ایجاد شده استفاده کنند.

عزم جدی سازمان محیط زیست در اجرای دولت الکترونیک و شفاف‌سازی اطلاعات
کد خبر: 234400
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۳ ۰۸:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود نیایی سرپرست دفتر فناوری اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست از عزم جدی سازمان محیط زیست در اجرای دولت الکترونیک و شفاف‌سازی اطلاعات خبر داد و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست علاوه بر انجام تکالیف و تعهدات خود در اجرای دولت الکترونیک، می‌تواند به منظور کنترل وکاهش آلودگی‌های زیست محیطی، خط مشی مناسب و کارآمدی را با همسو کردن سازمان‌های دولتی و صنایع با فناوری اطلاعات، به آنها ارائه کند.

وی اظهار داشت : برنامه‌های بلند مدت و میان مدت در این زمینه تدوین شده است که در انتهای هر ماه عملکرد، چالش ها و مشکلات مشاهده شده آن ماه و همچنین برنامه اجرایی ماه آینده ، به اطلاع عموم خواهد رسید.

سرپرست دفتر فناوری اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه متولی اجرای دولت الکترونیک در کشور وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است،گفت بسیاری از معضلات زیست محیطی کشور را می توان با امکانات فناوری اطلاعات محدود و یاکنترل کرد . لذا سازمان حفاظت محیط زیست همکاری گسترده تری در حوزه فناوری اطلاعات با وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهد داشت.

وی در ادامه به چالش‌های موجود در توسعه فناوری اطلاعات در سازمان محیط زیست اشاره کرد و گفت: با توجه به دستور صریح ریاست سازمان محیط زیست بر تسهیل روند فعالیت ها و الکترونیکی شدن آنها ، لازم بود بررسی کاملی در وضعیت موجود سازمان از نظر نرم افزاری انجام شود. نتیجه این بررسی نشان داد که سیستم هایی بصورت جزیره ای در ادارات کل استان ها و همچنین معاونت های سازمان مرکزی بوجود آمده اند که هیچگونه یکپارچگی را با سایر سیستم ها پشتیبانی نمی‌کنند و با اینحال با توجه به ذخیره شدن اطلاعات ، نمیتوان از آنها براحتی صرفنظر کرد.

نیایی در ادامه توضیح داد: کمبود نیروی انسانی ماهر و باتجربه یکی از مهمترین مشکل دفتر فناوری اطلاعات این سازمان است و متاسفانه طی چند ماه گذشته ، قرارداد توسعه و پشتیبانی شبکه انجام نشده و دفتر را با کمبود نیروی مضاعف مواجه کرده است ، به هر صورت این دفتر تا حصول نتیجه به پیگیری های خود در این زمینه ادامه خواهد داد.

وی به عدم وجود یک تشکیلات مشخص در فناوری اطلاعات ادارات کل استان‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: در برخی استانها بخش فناوری اطلاعات زیرمجموعه اداره آموزش و در بعضی زیرمجموعه معاونت پشتیبانی و در برخی دیگر مستقل است و با وجود این پراکندگی، امکان سیاستگذاری مناسب و متمرکز از سوی دفتر فناوری اطلاعات سازمان محیط زیست بسیار دشوار است که به عنوان یکی از وظایف مهم، این مورد نیز در دستور کار قرار گرفته است.

نیایی با اشاره به تشکیل دفتر فناوری اطلاعات گفت: با تدابیر و تغییراتی که در ماه‌های اخیر در حوزه فناوری اطلاعات سازمان صورت گرفته است، اطمینان داریم گام‌های بسیار موثری در رسیدن به این اهداف برداشته خواهد شد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها