کد خبر: 234449
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۳ ۰۹:۴۲:۰۰
| |

محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشتی نوشت

استیضاح راه‌حل نیست

محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر موثر نبودن استیضاح وزرای مجلس نوشت: مجلس و سران قوا به جای استیضاح و بی‌وزیر کردن کشور، وزرای فعلی را که در مشکلات تقصیر و قصور داشته‌اند، در تریبون‌های علنی مورد پرسش و باز‌خواست مداوم قرار دهد، این کار وزرا را برای حل مشکلات کمک می‌کنند.

استیضاح راه‌حل نیست
کد خبر: 234449
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۳ ۰۹:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت: شرایط بحران اقتصادی کشورنیاز به راه‌حل دارد. مردم در شرایط دشواری قرار گرفته‌اند. بسیاری از مسوولان به فکر همه نوع خودنمایی هستند ولی حل واقعی مشکل مردم را نادیده می‌گیرند. در این بحبوحه مشکلات اقتصادی که از دور ونزدیک می‌شود صدای شکستن استخوان مردم را به خاطرمشکلات کمر‌شکن اقتصادی شنید، هرکسی به دنبال گرفتن امتیاز برای خود و گروه خود است. در شرایطی که واقعا مردم احتیاج دارند تا مسوولان شب از روز نشناخته، به جای دعوا دست به دست هم بدهند، هر بخشی از آنان به نحوی فقط در حال انداختن مشکل به گردن دیگری هستند. دولت که به دلیل داشتن مسوولیت اجرایی کشور اصلی‌ترین مجموعه حل‌کننده مشکلات کشور باید باشد در گردونه بروکراتیک و سیاست و اهمال در مسائل داخلی متوقف شده‌است. از سوی دیگر نمایندگان مجلس بعد از بحران اقتصادی و سیاسی ماه‌های گذشته دو نفر از وزرا را استیضاح کردند و از وزارت انداختند. اگر آن نیروها مقصر وضعیت وخیم بودند، باید خود دولت شرایط را درک می‌کرد و آنان را تغییر می‌داد.اما آن‌قدر چرخ‌های دولت روحانی کند می‌چرخد که با گذشت زمان طولانی پس از عزل وزرا از وزارت توسط استیضاح هنوز جانشین از سوی دولت معرفی نشده است. در این وضعیت قرمز اقتصادی بر اساس لجبازی یا خوشبینانه، بر اساس اهمال و توجه نکردن به کشور و شرایط آن در این مدت طولانی نه وزیر اقتصاد داریم ونه وزیر کار و نه حتی سخنگویی که مسائل کشور را به مردم باز‌گو کند. ظاهرا با همه نصایح بزرگان چپ و راست و اصلاح‌طلب و اصولگرا و مردم و احزاب، رییس‌جمهور و دولت نمی‌خواهند وضعیت بحرانی فعلی را درک کنند. اکنون مجلس شورای اسلامی باز در گردونه دوباره استیضاح وزرا وارد شده است. و قرار است که وزیر صمت مورد استیضاح قرار گیرد.

معامله اولیه که خبری از آن درز کرده بود خیلی دردناک بود. وزیر استعفا کند تا استیضاح نشود. و بنا به گزارش‌های شنیده شده، پس از استعفا برای وزارت دیگری معرفی شود و مجلس رای دهد. اگر این اخبار راست باشد واقعا فاجعه بی‌خبری و بی‌خیالی از مردم رخ داده است.

این روش‌ها نه برای مجلس و نه برای دولت ونه برای حاکمیت آبرو نمی‌آورد.

اگر مجلس به خدمت به مردم می‌اندیشد و می‌خواهد مشکلات مردم را حل کند در این موقعیت بحرانی که روسای سه قوه اختیارات فرا‌‌قوه‌ای هم از رهبری معظم انقلاب دارند، مجلس و سران قوا به جای استیضاح و بی‌وزیر کردن کشور، وزرای فعلی را که در مشکلات تقصیر و قصور داشته‌اند، در تریبون‌های علنی مورد پرسش و باز‌خواست مداوم قرار دهد، این کار وزرا را برای حل مشکلات کمک می‌کنند. مردم حل مشکل گرانی و ارز و حل بحران اقتصادی می‌خواهند.

تازه در صورت استیضاح و رای آوردن و عزل وزیر، اگر رییس‌جمهور دست از این بی‌خیالی در مورد وزرا بردارد و معرفی وزیر را به تاخیر نیندازد، باز هم مشکلات مردم با استیضاح بیشتر می‌شود. آوردن وزیر جدیدی که تا مدت‌ها فقط بگوید مقصر قبلی بود، راه‌حل مشکلات مردم نیست.

آقای شریعتمداری را استیضاح نکنید. از ایشان بخواهید در تریبون علنی مجلس به سئوالات مهمی که در ذهن مردم هست جواب بدهد. آن هم جوابی که فقط دفاع از خودش نباشد. جواب‌هایی که با راه‌حل همراه باشد و مراقب راه‌حل‌ها باشید که اجرایی شوند. در این صورت نمایندگان می‌توانند خود را نماینده مردمی بدانند که واقعا انتظار حل مشکلات‌شان را دارند.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها