ایران با فرانسوی‌ها تایر می‌سازد

فعالان صنعت تایر در ایران و فرانسه تفاهم نامه ای امضا کردند که بر اساس آن دانش فنی و تجربه صنایع اروپایی در زمینه تولید تایر به کشورمان منتقل می‌شود.

ایران با فرانسوی‌ها تایر می‌سازد
کد خبر: 234582
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۳ ۱۴:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| این تفاهم نامه همکاری آموزشی و فنی روز سه شنبه در حاشیه دومین روز از دوازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست بین اتحادیه لاستیک و پلاستیک فرانسه و یک گروه صنعتی ایرانی فعال در عرصه تایر به امضا رسید؛ دنیس وایان (Dennis Vayan) رئیس اتحادیه لاستیک و پلاستیک فرانسه و «پرویز اخوان» مدیرعامل گروه صنعتی بارز این تفاهم نامه را منعقد کردند.


اخوان درباره جزئیات این تفاهم نامه گفت: این تفاهم‌نامه در هفت بند تهیه شده که شامل طراحی تایر، طراحی مواد تشکیل دهنده آن، مدیریت تولید تایر، کیفیت مواد اولیه و استاندارد سازی، مسائل بهداشت و ایمنی، تعمیر و نگهداری و مدیریت لجستیک است.

وی افزود: این گروه صنعتی از یک واحد تحقیق و توسعه مناسب برخوردار است که بزرگترین مرکز تحقیقات در غرب آسیا به شمار می رود و امضای این تفاهم نامه در شرایط اعمال تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران، حاصل تلاش این تیم تحقیقاتی بوده است.

مدیرعامل گروه صنعتی بارز نیز در این برنامه تصریح کرد: اتحادیه لاستیک و پلاستیک فرانسه، اتحادیه شماره یک اروپا در این صنعت است که شرکت‌های بزرگی از جمله میشلن و کندیننتال با آن همکاری می‌کنند.

این فعال صنعتی خاطرنشان کرد: دریافت استاندارد روز اروپا(E- mark) در حوزه تایر که از شرکت پژو فرانسه اخذ شد، عامل اصلی ترغیب کننده اتحادیه لاستیک و پلاستیک فرانسه برای عقد این تفاهم نامه بود.


وی اضافه کرد: این شرکت ایرانی با تهیه لاستیک های مناسب برای خودروهای پسابرجامی پژو 2008 و پژو 301 موفق به کسب استاندارد روز اروپا در صنعت تایر شد و اینک با قرار گرفتن در پنل شرکت پژو، جزو تامین کنندگان اصلی آن در سطح جهان به شمار می رود.

در این مراسم رئیس اتحادیه لاستیک و پلاستیک فرانسه افزود: ایران اکنون در یک شرایط گذار ناشی از مسئله تحریم ها به سر می‌برد و به همین دلیل نمی‌توان در شرایط کنونی از فناوری و انتقال آن صحبت به میان آورد؛ با این حال در زمینه انتقال دانش و آموزش نیروها فعالیت هایی را در برنامه داریم.
به گفته وایان، این اتحادیه در تلاش است دانش بازیافت لاستیک را به شرکت ایرانی منتقل کند.

آمارهای منتشر شده نشان می دهد، سالیانه 350 هزار تن تایر در کشور مصرف می شود که 250 هزار تن آن تولید داخل است، عمده واردات تایر از چین، هند، اندونزی و کره جنوبی صورت می گیرد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها