کد خبر: 234950
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۵ ۱۰:۲۵:۰۰
| |

گالری گردی در پایتخت؛

نمایشگاهی به یاد عزت الله انتظامی/آبی‌های اویسی به نمایش درمی‌آید

نمایشگاه طراحی «61 سال سینما» به یاد عزت الله انتظامی و نمایشگاه نقاشی «آبی‌های اویسی» روز جمعه 6 مهر در گالری‌های سیحون و چهار افتتاح می شوند.

نمایشگاهی به یاد عزت الله انتظامی/آبی‌های اویسی به نمایش درمی‌آید
کد خبر: 234950
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۵ ۱۰:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| برپایی نمایشگاه های هنری در حوزه تجسمی یکی از فرصت های مناسب بروز و ظهور هنر و خلاقیت هنرمندانی است که سال ها در این عرصه فعالیت می‌کنند و این نمایشگاه ها اغلب، جمعه‌های هر هفته افتتاح می شوند. اولین جمعه پاییزی گالری‌ها با افتتاح نمایشگاه های متعددی آغاز خواهد شد و نوید رونق گرفتن گالری ها در پاییز را می دهد. در ذیل لیست تعدادی از نمایشگاه های هنری که در روز جمعه 6 مهرماه افتتاح می شوند، می خوانید.

خانه هنرمندان ایران

دومین نمایشگاه آثار چهره‌های ماندگار ایران با عنوان «قاب تجلی» جمعه 6 مهرماه در گالری ممیز خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه که توسط ماهنامه چهره‌های ماندگار و خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود، آثاری از محمود فرشچیان، محمد احصایی، غلامحسین امیرخانی، نصرالله افجه‌ای، جلیل رسولی، یدالله کابلی، کیخسرو خروش، محمدحسین حلیمی، محمد سلحشور، عباس اخوین، علی‌اکبر صادقی، حبیب‌الله آیت‌اللهی، عبدالصمد حاج صمدی، امیر احمد فلسفی، علی شیرازی، اسرافیل شیرچی، جواد بختیاری و عین الله صادق زاده به نمایش در می‌آید. همچنین آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه آثار چهره‌های ماندگار ایران با عنوان «قاب تجلی» جمعه 6 مهرماه ساعت 16 با حضور جمعی از چهره‌های نام‌آشنا و ماندگار کشور در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

نمایشگاه برگزیده پوسترهای تصویرگری به مناسبت پانزدهمین سالگرد تاسیس انجمن تصویرگران ایران، جمعه 6 مهر ساعت 17 در گالری‌های پاییز و میرمیران خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.

نمایشگاه سفالگران سمنان با عنوان «کیمیای خاک» از سوی انجمن سفالگران ایران جمعه 6 مهرماه در گالری زمستان خانه هنرمندان ایران آغاز به کار می کند.

به مناسبت پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و استرالیا، سفارت استرالیا در تهران با همکاری مرکز اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت امور خارجه ایران میزبان نمایشگاهی از اسناد و عکس های تاریخی در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران خواهد بود و تا 17 مهر ادامه خواهد داشت.

خانه هنرمندان ایران با همکاری انجمن آسیفا ایران، نمایشگاه کانسپت انیمیشن با عنوان «عنصر پنجم» جمعه 6 مهرماه در گالری بهار خانه هنرمندان ایران برگزار می‌کند.

ویستا و ویستاپلاس

نمایشگاه های طراحی هانیبال الخاص با عنوان «پرنده وقتی مرد» و نمایشگاه گروهی طراحی «جغرافیای انسان» از روز جمعه 6 مهرماه در گالری ویستا و ویستاپلاس آغاز به کار می کنند. در نمایشگاه گروهی نقاشی «جغرافیای انسان» آثاری از شیده تامی، علیرضا جدی، داریوش حسینی، رامتین زاد، سهیلا سخنوری، پیمان شفیعی زاده، مجید عباسی فراهانی، بهنام کامرانی، فرشید ملکی، نیکزاد نجومی و شادی نویانی به نمایش درمی آید. گالری ویستا و ویستاپلاس در خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک یازده واقع است و این دو نمایشگاه تا 16 مهرماه میزبان علاقمندان است.

گالری شهرکتاب فرشته

نمایشگاه انفرادی امیر کبیرنژاد با عنوان «این یادگار خون سرو است» جمعه 6 مهرماه در گالری فرشته برگزار می‌شود. این نمایشگاه با آثاری از امیر کبیرنژاد در حوزه هنر عَلَم‌سازی و فرم آشنای سرو در آن است. هنر علم سازی که پیشینه ای بسیار طولانی در ایران دارد در حقیقت ریشه در آیین باستانی سوگ سیاوش داشته و نقش مایه های آن در نگاره های کهن ایرانی به وفور دیده می شود. گالری فرشته واقع در خیابان شریعتی، پایین‌تر از پل صدر، پلاک 1671 است.

گالری اُ

نمایشگاه چاپ دستی شکوفه فلاح با عنوان «باغ سکوت» 6 مهرماه در گالری اُ افتتاح می شود و تا روز 17 مهر ادامه خواهد داشت. گالری اُ واقع در خیابان کریم‌خان، خیابان سنایی، خیابان خدری (شاهین)، پلاک 18 است.

گالری آ

نمایشگاه گروهی چاپ دستی «واریاسیون» با نمایش بیش از 90 اثر روز جمعه 6 مهرماه در گالری آ افتتاح می‌شود و تا 17 مهرماه ادامه خواهد داشت. گالری آ در خیابان کریم خان زند، ابتدای شهید عضدی (آبان جنوبی)، کوچه ی ارشد، شماره هفت واقع است. گالری آ شنبه ها تعطیل است.

گالری ساربان

نمایشگاه نقاشی‌های جمشید حقیقت‌شناس با عنوان «بیست هجده» از روز جمعه 6 مهرماه در گالری ساربان آغاز به کار می‌کند و تا 16 مهر ادامه خواهد داشت. این نمایشگاه متشکل از 26 تابلوی نقاشی من است که طی سال‌های 2011 تا 2018 خلق شده‌اند و بزرگ‌ترین آن‌ها 150 در 150 سانتی‌متر و کوچک‌ترین کارم 40 در 40 سانتی‌متر است. این آثار، مجموعه‌ای از دغدغه‌ها و اتفاقاتی است که طی چندین سال اخیر بر حقیقت شناس تاثیرگذار بوده و این نقاشی‌ها به نوعی بازتاب آن‌ها است و به شکل نقاشی، یادداشت و طراحی به صورت یکدست بر بوم نقش بسته است. گالری ساربان در خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک 130، طبقه اول قرار دارد.

گالری شلمان

نمایشگاه انفرادی نقاشی کاملیا صفایی با عنوان «شادمانی بی دلیل» از 6 تا 11 مهرماه در گالری شلمان برگزار می شود. گالری شلمان در میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک 27 واقع و پنج شنبه ها تعطیل است.

گالری شروه

نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه با عنوان «به یاد شروه» با آثاری از 27 هنرمند جمعه 6 مهرماه در گالری شروه آغاز به کار می کند و تا 18 مهر ادامه خواهد داشت. گالری شروه به نشانی میدان فاطمی، میدان گلها، خیابان کاج جنوبی، کوچه سوم، پلاک 12، طبقه دوم، موسسه هنری شروه است.

گالری ایده

سومین نمایشگاه عکس از مجموعه «چشم اندازهای ایران» به کیوریتوری سارا مفتح از روز 6 مهرماه در گالری ایده به نشانی میدان هفت تیر، خیابان قائم مقام، میدان شعاع، خیابان هجدهم، پلاک26 افتتاح می شود. در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «در این نمایشگاه مجموعه ای از زیبایی های ایران زمین را گرد آورده ایم تا بهانه ای باشد برای فراموش کردن دقایقی زشتی ها و گشودن چشم بر روی جلوه هایی زیبا از سرزمینی که طبیعتش بوی زندگی می دهد. طبیعت خیره کننده ای که انسان را به چالش می کشد و او را از تمامی دغدغه های شهری رها می سازد.»

گالری طراحان آزاد

نمایشگاه انفرادی نقاشی حامد صحیحی با عنوان «زمانی از آن خود» روز جمعه 6 مهرماه در گالری طراحان آزاد به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس،پلاک5 گشایش می یابد. در استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد، همه چیز خیلی سریع در حال اتفاق افتادن است و همه می‌دانند که همه چیز خیلی سریع اتفاق خواهد افتاد.

چیزها مدام در حرکت‌اند، از میان پوسته‌ها، دیوارها، لایه‌ها، نام‌ها، مرزها و اشکال، به جزئی از دیگری تبدیل می‌شوند، تغییرش می‌دهند و تعریف‌اش می‌کنند.

درون‌اش را

بیرون‌اش را

و مرز مابین بیرون و درون‌اش را

زمان مسئول همه چیز است.

مدام در حرکت، مشغول به هم ریختن همه چیز، مشغول متلاشی کردن همه چیز، ساختن همه چیز، خالی کردن و پر کردن همه چیز

مشغول متلاشی کردن من، ساختن من، خالی کردن من و پر کردن من

همدست کردن من با خودش

پر و خالی شدنم را ثبت کردم، متلاشی شدنم را و ساخته شدنم را

تکه‌ای از او را از آن خودم کردم.»

گالری چهار

نمایشگاه نقاشی های ناصر اویسی با عنوان «آبی های اویسی» از 6 تا 26 مهرماه در گالری چهار به نشانی شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان،کوچه اشراقی،شماره 4 برگزار می شود.

گالری هپتا

نمایشگاه انفرادی نقاشی کتایون تهرانی با عنوان «پنجره ای به سوی بهارهای دوازده گانه» از روز جمعه 6 مهرماه در گالری هپتا گشایش می یابد. گالری هپتا در خیابان کریمخان زند، خیابان ایرانشهر، ضلع غربی پارک هنرمندان، بن‌بست نیکوشهر،شماره 3، طبقه همکف واقع است.

همچنین نمایشگاه نقاشی های اکبر ملکی با عنوان «خانه آفتاب» در طبقه دوم گالری هپتا افتتاح می شود.

گالری مس‌نگار

گالری مس‌نگار در مهر ماه و به روال هر سال، در سالگرد گشایش گالری میزبان آثار فاخری از هنرمندان قلم‌زن خواهد بود. در نمایشگاه گروهی اساتید قلمزنی که به مدت یک هفته و از روز جمعه 6 مهر ماه در این نگارخانه افتتاح خواهد شد، آثار درخشانی از هنرمندان نامدار و استادان بزرگ قلمزنی، در کنار آثار بدیعی از هنرمندان جوان خلاق و پر استعداد به‌ نمایش گذاشته خواهند شد. گالری مس‌نگار واقع در خیابان ملاصدرا، شیراز شمالی،کوچه حکیم اعظم، مجتمع پارک پرنس، پلاک 5 است.

گالری سیحون

نمایشگاه طراحی های امین سرابندی با عنوان «61 سال سینما» در روز جمعه 6 مهر ماه از ساعت 16 در گالری سیحون افتتاح می شود. این نمایشگاه به یاد عزت الله انتظامی است و تعداد 10 اثر از استاد انتظامی در نقش های مختلف به نمایش گذاشته می شود. گالری سیحون در خیابان وزراء، کوچه چهارم، شماره 11 قرار دارد.

گالری آرت سنتر

نمایشگاه نقاشی و حجم هادی نیکان با عنوان «بیگناه» از 6 تا 9 مهرماه در گالری آرت سنتر برگزار می‌شود. آرت سنتر در فرمانیه، بلوار اندرزگو، انتهای خیابان سلیمی شمالی، شماره 147، باغ انجمن خوشنویسان قرار دارد.

گالری وارطان

نمایشگاه گروهی عکس «بادِ شمال» شامل آثاری از شاهین کمالی، هومن نجفی و محمد شریفیان جمعه 6 مهرماه در گالری وارطان گشایش می یابد. این 3 هنرمند عکس‌های خود از مراسم سوگواری سنتی عاشورا در بوشهر را به نمایش می گذارند. گالری وارطان در میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، پلاک 514، خانه وارطان قرار دارد.

گالری دنا

نمایشگاه عکس حمید جانی پور با عنوان «در این مکان پلاک شما قیچی می‌شود» از روز جمعه 6 مهرماه در گالری دنا به نشانی خیابان سپهبد قرنی، بعد از چهار راه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک4، زنگ2 آغاز به کار می کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها