کد خبر: 234999
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۵ ۱۳:۲۶:۰۰
| |

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران:

گاز مورد نیاز مردم در زمستان را تامین کردیم

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران با اشاره به افزایش ظرفیت تولید گاز در پارس جنوبی، گفت: آمادگی کاملی برای تامین گاز فصل زمستان داریم.

گاز مورد نیاز مردم در زمستان را تامین کردیم
کد خبر: 234999
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۵ ۱۳:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامرضا منوچهری پیش‌ازظهر پنجشنبه در بازدید از مراحل ساخت سکوهای گازی پارس جنوبی در بوشهر اظهار داشت: در راستای افزایش ظرفیت‌های تولید در پارس جنوب تلاش خوبی صورت گرفته است و طرح‌های مهمی نیز در دست اجرا است.

وی با اشاره به افزیش سه میلیارد فوت مکعبی ظرفیت برداشت گاز از مخزن پارس جنوبی خاطرنشان کرد: ساخت 10 سکوی پارس جنوبی در یارد صدرا در حال انجام است که دو سکو بارگیری شده و به زودی برای نصب در دریا منتقل می‌شود.

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران از تامین کامل گاز مورد نیاز در فصل زمستان خبر داد و بیان کرد: در قالب سه طرح توسعه‌ای تا انتهای پاییز سه میلیارد فوت مکعب افزایش تولید خواهیم داشت.

وی با اشاره به وارد مدار شدن شش فاز کامل پارس جنوبی با ظرفیت شش میلیارد فوت مکعب تا سال آینده افزود: اکنون شرایط انتقال و بارگیری سکوهای دو هزار و 500 تنی پارس جنوبی در شرکت صدرا فراهم شده است.

منوچهری با اشاره به روند تامین کالاها و تجهیزات مورد نیاز، خاطرنشان کرد: پیشرفت عملیات ساخت سکوها در خشکی به 98 درصد رسیده است و تا 45 روز آینده این سکوها نصب و راه‌اندازی می‌شوند.

وی با بیان اینکه این سکوها دارای وضعیت مطلوبی از نظر کمی و کیفی هستند، ادامه داد: متخصصان داخلی در روند ساخت و تکمیل طرح‌ها و پروژه‌ها نقش مهمی را بر عهده داشته‌اند.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها