علی نجفی خوشرودی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس

مجلس فردا درمورد CFT تصمیم می‌گیرد

علی نجفی خوشرودی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: نمایندگان فردا - یکشنبه- در مورد لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) با حق شرط‌های منسجم‌تر و متناسب با حقوق بین‌الملل تصمیم می‌گیرند.

مجلس فردا درمورد CFT تصمیم می‌گیرد
کد خبر: 235288
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۷ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی نجفی خوشرودی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره لایحه CFT بیان کرد: تصمیم نهایی در مورد این لایحه در جلسه علنی فردا مجلس شورای اسلامی توسط نمایندگان گرفته می شود.


وی افزود: جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای بررسی این لایحه سه شنبه هفته گذشته پیرو جلسه رییس مجلس، وزیران اطلاعات و امور خارجه برگزار شد و در این جلسه جمع بندی لازم در مورد لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم صورت گرفت.


وی یادآور شد: علی لاریجانی، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی، محمد جواد ظریف و عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی پیش از این در جلسه ای در مورد ابعاد این لایحه بررسی های لازم را انجام دادند و نتیجه را به کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی مجلس ارائه کردند.


نماینده مردم بابل در مجلس خاطرنشان کرد: پس از جلسه سه شنبه گذشته این کمیسیون بنا شد که معاونت قوانین مجلس حق شرط های این لایحه را منسجم تر، دیپلماتیک تر و متناسب با ادبیات و حقوق بین الملل تنظیم کند که این اقدام با همکاری وزارت امور خارجه انجام شد.


نجفی خوشرودی فضای مجلس برای تصویب این لایحه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: به نظر می رسد فردا مجلس رای بالایی به لایحه CFT می دهد.

لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم یکی از لوایح چهارگانه مرتبط با FATF است که بنا به رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی از خردادماه مسکوت گذاشته شد تا ابعاد آن بیشتر مورد بررسی قوای سه گانه و سایر دستگاه ها قرار گیرد.


شنبه گذشته بنا به دعوت رییس مجلس جلسه ای با حضور وزیران اطلاعات، خارجه، رییس کل بانک مرکزی، رییس سازمان اطلاعات سپاه، رییس کمیسیون امنیت ملی، روسای فراکسیون های امید و مستقلین و نمایندگان شورای نگهبان، سرپرست وزارت اقتصاد برگزار و چالش های تصویب کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم به لحاظ فنی و کارشناسی بطور مبسوط بررسی شد.


کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهایتا سه شنبه گذشته جمع بندی لازم در مورد این لایحه را انجام و آن را برای بررسی به مجلس ارائه کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها