کد خبر: 235451
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۸ ۰۸:۲۹:۰۰
| |

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان تشریح کرد:

چگونه کالای اصل را از بدل تشخیص دهیم؟

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تاثیر کارهای پیشگیرانه و فرهنگ‌سازی در زمینه مقابله با استفاده از کالاهای قاچاق سلامت‌محور می‌تواند تاثیر به مراتب بیشتر و ارزان‌تری به درمان داشته باشد.

چگونه کالای اصل را از بدل تشخیص دهیم؟
کد خبر: 235451
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۸ ۰۸:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| رضا سپهوند معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان، اظهار کرد: مهم‌ترین نکته در مورد قاچاق این است که کالاهایی که به صورت قاچاق می‌آیند، میزان سلامت و اثربخشی آنها ، شرایط تولید، حمل و نگهداری نامشخص است.


وی اضافه کرد: مبارزه با ورود و عرضه کالاهای قاچاق سلامت‌محور در چند سال اخیر به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: کالاهای سلامت‌محور تنها به کالاهای بهداشتی و آرایشی ختم نمی‌شود و باید با عاملان هر نوع کالایی که سلامت افراد جامعه را تهدید کند، برخورد شود.

سپهوند افزود: ممکن است کالایی لیبل معروفی و معتبری داشته باشد، حتماً این برندی که می‌آورند اصلی نیست بلکه تقلبی است.

وی با بیان اینکه مصرف‌کننده چگونه اصل و بدل بودن کالا را تایید کند؟ یادآور شد: هر کالایی باید برچسب اصالت داشته باشد، فرد متقاضی برچسب را خراش داده و شماره 16 رقمی به شماره 20008822 پیامک کنند. اگر تایید شود تقلبی نیست و اگر تایید نشود، تقلبی است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: کالای قاچاق اثرات مخربی می‌تواند داشته باشد و مسائل اقتصادی و سلامت افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

سپهوند با بیان اینکه در قالب گشت مشترک با تعزیرات، صنعت و معدن و ... نظارت‌های لازم انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: قطعاً تاثیر کارهای پیشگیرانه و فرهنگ‌سازی در زمینه مقابله با استفاده از کالاهای قاچاق سلامت‌محور می‌تواند تاثیر به مراتب بیشتر و ارزان‌تری به درمان داشته باشد.

منبع‌: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها