کد خبر: 235555
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۸ ۱۲:۲۴:۰۰
| |

تکذیب شایعه کمبود روغن در بازار تبریز

رییس اتاق اصناف تبریز گفت: کمبود روغن در بازار تبریز شایعه بوده و خرید بیش از حد مردم به این شایعه دامن زده است.

تکذیب شایعه کمبود روغن در بازار تبریز
کد خبر: 235555
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۸ ۱۲:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| سید حبیب هاشمی رئیس اتاق اصناف تبریز، با رد خبری مبنی بر کمبود روغن در بازار تبریز، اظهار کرد: خبرهایی که در خصوص کمبود روغن در بازار وجود دارد بحث‌های حاشیه‌ای است و چنین موضوعی صحت ندارد، اما در صورت خرید بیش از حد مردم شاهد کمبود آن خواهیم شد. اینکه در فضای مجازی مردم به شایعه کمبود روغن پرداخته و فروشندگان نیز فروش این نوع کالاها را برای خریداران محدود کرده‌اند، به افزایش نرخ آن منجر می‌شود.

رییس اتاق اصناف تبریز با اشاره به قیمت برخی اقلام اساسی، گفت: برخی کالاهایی همانند برنج و حبوبات که با ارز دولتی به فروش می‌رسند، حدود 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال پیش افزایش قیمت داشته است. قیمت برنج پاکستان امسال حدود 11 هزار تومان بوده که در سال گذشته معادل 7500 تومان بوده است، همچنین برنج هندوستان در سال گذشته معادل 6400 تومان و در سال جاری معادل 8000 تومان است و برنج ایرانی نیز در سال گذشته با نرخ معادل 12 هزار تا 19 هزار تومان و در سال جاری با نرخ 14 هزار تا 19 هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی با بیان این‌که قیمت عدس طی یک سال گذشته ثابت مانده است و هر کیلو با نرخ معادل 4800 تومان به فروش می‌رسد، گفت: قیمت هر کیلوگرم لپه در سال گذشته حدود 7000 تومان بوده که در سال جاری نیز به 9500 تومان رسیده است، همچنین قیمت هر کیلو لوبیا از 12 هزار تومان به 15 هزار تومان رسیده است. همچنین قیمت روغن نباتی 9 درصد افزایش به 36 هزار تومان رسید و علاوه بر این نیز لبنیات و تخم مرغ 20 درصد و مواد شوینده بیش از 100 درصد گران شده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها