‌رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس خبر داد:

‌دستور معاون اول رئیس جمهور جهت تشکیل کمیته ویژه رسیدگی به مشکلات هرمزگان

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس از دستور معاون اول رئیس‌جمهور برای تشکیل کمیته ویژه رسیدگی به موضوعات مطرح‌شده از مشکلات هرمزگان و تصویب آن جهت ارسال به وزرا داد.

‌دستور معاون اول رئیس جمهور جهت تشکیل کمیته ویژه رسیدگی به مشکلات هرمزگان
کد خبر: 235664
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۹ ۰۷:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌احمد مرادی رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس، ‌در خصوص نشست مجمع نمایندگان و استاندار هرمزگان با معاون اول رئیس‌جمهور، افزود: این نشست در راستای پیگیری‌های که از سوی مجمع نمایندگان صورت گرفت این نشست برگزار شد و موضوعات و مشکلات مختلف استان مطرح و خواستار پیگیری آن از سوی معاون اول رئیس‌جمهور شدیم.

وی با بیان اینکه در این جلسه مهم‌ترین مشکلات استان هرمزگان مطرح شد، تصریح کرد: اخذ مصوبه دولت در خصوص عدم انتزاع بخشی از پارسیان، حمایت در اجرای هر چه سریع‌تر توسعه و راه‌اندازی پروژه صنایع انرژی بر پارسیان، دریافت عوارض آلایندگی صنایع در استان هرمزگان، تقویت سازمان توسعه مکران، توجه جدی جهت راه‌اندازی هرچه زودتر منطقه آزاد جاسک از مهم‌ترین مسائل مطرح‌شده در این نشست بود.

مرادی با اشاره به اینکه تکمیل حاده بندرخمیر-بندرعباس، دوباند کردن جاده کهورستان-لار، تکمیل و تسریع در تعریض جاده "سیاهو- احمدی" و جاده «پور-مازگرد» به‌عنوان راه دسترسی بخش شرقی هرمزگان به بخش شمالی هرمزگان از دیگر موضوعات مطرح‌شده بود، اضافه کرد: در خصوص دریافت سهم استان از مازاد درآمد مالیاتی نیز مورد تأکید واقع شد که مورد موافقت معاون اول رئیس‌جمهور قرار گرفت و قرار بر آن شد در بودجه سال 98 دیده شود.

وی با بیان اینکه توسعه بندر شهید رجایی در ترانزیت کالا و تسهیل در فعالیت‌های ترخیص‌کاران نیز به‌عنوان یکی از موضوعات مهم مطرح شد، بیان کرد: استفاده از نیروهای بومی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی بود که نیز مطرح شد و جهانگیری قول تحقق آن به‌صورت استفاده از افراد بومی در هیئت‌مدیره‌ها به‌گونه‌ای که 3 فرد بومی و 2 فرد خارج از استان هرمزگان باشد، محقق شود.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با اشاره به اینکه از معاون اول رئیس‌جمهور خواسته شد تا نگاه به جزیره ابوموسی ملی شود و اعتبارات آن ملی دیده شود و مشکلات پروازی آن برطرف شود، خاطرنشان کرد: در خصوص مشکلات اراضی و خسارات واردشده به کشاورزان هرمزگانی و همچنین کمک به زلزله‌زدگان در خصوص بازپرداخت تسهیلات دریافتی نیز موضوعاتی مطرح شد که موردعنایت ویژه جهانگیری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه معاون اول رئیس‌جمهور دستور تشکیل کمیته ویژه رسیدگی به موضوعات مطرح‌شده و تصویب آن جهت ارسال به وزرا داد، عنوان کرد: جهانگیری قول داد در کوتاه‌ترین زمان این مسائل رسیدگی شود و قرار بر آن شد به دعوت مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس برای پیگیری این مشکلات از نزدیک در آینده سفری به هرمزگان داشته باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها