کد خبر: 235675
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۹ ۰۸:۱۳:۰۰
| |

معاون فرهنگی دانشگاه تهران:

دانشجویی نداریم که به دلیل حوادث دی ماه از تحصیل محروم شده‌‌ باشد

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: هماهنگی‌های خوبی با قوه قضاییه صورت گرفته تا لطمه‌ای به درس دانشجوهای دادگاهی‌شده وارد نشود و بتوانند درسشان را بخوانند.

دانشجویی نداریم که به دلیل حوادث دی ماه از تحصیل محروم شده‌‌ باشد
کد خبر: 235675
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۹ ۰۸:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران با اشاره به آخرین وضعیت دانشجویان دادگاهی شده دانشگاه تهران که قرار بود، وضعیت‌شان تا پایان شهریور تعیین‌تکلیف شود، گفت: در حال حاضر دادگاه تعدادی از دانشجویان برگزار نشده که البته تعداد کمی هستند و با همکاری قوه قضائیه تلاش می‌کنیم کمترین مشکل برای این دانشجویان به وجود بیاید، اما فکر می‌کنم باید حدود چند هفته‌ای منتظر بمانیم و صبر کنیم تا کمی فضا روشن‌تر شود.

وی ادامه داد: تا جایی که من می‌دانم، هیچ‌کدام از دانشجویان مشکلی برای ادامه تحصیل ندارند. تمام آنها در حال حاضر در دانشگاه مشغول تحصیل هستند و خوشبختانه در این زمینه مشکلی به وجود نیامده است. ما دانشجویی نداریم که بابت این قضیه از درس محروم شده یا در دانشگاه حضور نداشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که دادگاه چه تعداد از دانشجویان هنوز برگزار نشده است؟ گفت: فکر می‌کنم حدود 4 یا 5 نفر از دانشجویان هنوز دادگاه تجدیدنظرشان برگزار نشده و منتظرند که دادگاهشان برگزار شود، البته این افراد در زندان نیستند.

اغلب دانشجویان در تابستان دادگاهشان را رفتند، اما تعداد کمی از آنها مانده‌اند که باید دادگاه تجدیدنظرشان را بروند.

همانطور که گفتم این دانشجویان چه دادگاهشان را رفته باشند و چه در انتظار آن باشند، مشکلی برای تحصیل ندارد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران اضافه کرد: طی این مدت هماهنگی‌های خوبی با قوه قضاییه صورت گرفته تا لطمه‌ای به درس دانشجوها وارد نشود و بتوانند درسشان را بخوانند.

سرسنگی در خصوص پیگیری‌ها در رابطه با احکام سنگین برخی از دانشجویان گفت: اینها احکام اولیه است و احکام تجدیدنظر نیست، لذا امکان دارد، در دادگاه تجدیدنظر مورد بررسی قرار بگیرد. امیدواریم دادگاه تجدیدنظر به تبرئه دانشجویان یا تقلیل حکم آنها منجر شود، هر چند تعداد افرادی که احکام سنگین دریافت کردند، نسبت به کل تعداد این دانشجویان کم است، چرا که اغلب آنها یا تبرئه شدند یا احکام سبک و تعلیقی گرفتند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در پایان تاکید کرد: گرچه تعداد دانشجویانی که احکام سنگین گرفته‌اند، کم است، اما ما برای همین تعداد هم در حال رایزنی هستیم، تا احکامشان به طور کل برداشته شود یا به احکام سبک‌تر تقلیل پیدا کند. ما کماکان امیدواریم در رایزینی‌هایی که با قوه قضاییه می‌کنیم، مشکلات این دانشجویان برطرف شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها