کد خبر: 235743
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۹ ۱۰:۰۱:۰۰
| |

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

ایران نبود داعش به مرز‌های اروپا می‌رسید/ آمریکا یکی از بزرگترین ناقضان معاهدات بین‌المللی است

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اگر ایران نبود، داعش به مرز‌های اروپا می‌رسید، ایرانی‌ها با جانفشانی صد‌ها شهید، از اشاعه تروریسم جلوگیری کردند.

ایران نبود داعش به مرز‌های اروپا می‌رسید/ آمریکا یکی از بزرگترین ناقضان معاهدات بین‌المللی است
کد خبر: 235743
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۹ ۱۰:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دیدار با سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا که صبح امروز برگزار شد،‌ با اشاره به اینکه در شرایط خطیری به سر می‌بریم، بیان کرد: ایران و کشورهای عضو اتحادیه‌ اروپایی‌ در شرایطی به سر می‌برند که رویکرد مشارکت جویانه آنها در تحولات نه تنها در روابط فیمابین بلکه در روابط بین المللی هم اثرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: از ابتدا پاک بودن برنامه هسته‌ای ایران کاملا مشخص بود، اما به دلیل برخی ادعاهای مطروحه، ما اولین رویکرد دیپلماسی خود را با تروئیکای اروپایی آغاز کردیم و این موضوع نشان می‌دهد که از قدیم باب مذاکره میان ایران و اروپا باز بوده است.

فلاحت‌پیشه بیان کرد:‌ تا اینکه شرایط به برجام رسید،‌ برجام مهمترین دستاورد امروز دنیا در زمینه عدم اشاعه بود که خوب هم اجرا شد تا شرایط به تحولات در آمریکا رسید که این موضوع موجب خروج این کشور از برجام شد اما باز هم ایران و کشورهای عضو اتحادیه اروپا پای برجام ماندند زیرا آن را در روابط بین الملل و مناسبات دوجانبه اثرگذار می‌دانند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: در این مدت هم بر روی ساز و کارهای عملی برای جلوگیری از شکست برجام توافقاتی انجام شد که هنوز ایران، اروپا و صلح طلبان دنیا در انتظار اقدامات عملی در این مورد هستند.

وی گفت: ما به عنوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شما به عنوان سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا وظیفه خطیری را بر عهده دارید که در این شرایط حوزه‌های عملی و نظری خود را به هم نزدیک کنید.

فلاحت‌پیشه افزود: بر اساس تاریخ پایداری و مقاومت ایران دیگر کشور هدف نیست و دیگر کشورهایی مانند عراق و افغانستان سابق هدف بودند و ایران یک کشور همکار در دنیای امروز است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: بر اساس اطلاعات میدانی اگر ایران نبود، داعش به مرزهای اروپا می‌رسید؛ لذا ایرانی‌ها جانفشانی کردند و با دادن صدها شهید از اشاعه تروریسم جلوگیری کردند.

وی گفت: در سایر حوزه‌ها هم مانند مبارزه با قاچاق انسان، مواد مخدر و شرایط خاص فرهنگی و... ایران با اروپا روابط خاص دارد و معتقدم باید به دنبال محکم کردن روابط با اروپا باشیم تا شرایط امروز نتواند اثر منفی ایجاد کند.

فلاحت‌پیشه اظهار کرد: اکنون در این شرایط معتقدیم بنیان محکمی را در روابط با یکدیگر باید ایجاد کنیم، با توجه به اینکه آمریکا یکی از بزرگترین ناقضان معاهدات بین المللی امروز است و حتی در معاهدات دو جانبه با شما هم مشکل ایجاد کرده است، ما وارد فضای تقابلی نمی‌شویم و می‌خواهیم این جلسه را تعاملی پیش ببریم تا در پایان به یک ساز و کار مناسب پارلمانی با کشورهای اروپایی برسیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: اختلاف نظرهایی وجود دارد اما در شرایط فعلی زمان طرح اختلافات نیست و می‌توان اختلافات را محدود کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها