علی تاجرنیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»  

مجلس می‌خواهد گناه را به گردن دیگری بیندازد/ مقصر شرایط کنونی کشور الزاما دولت نیست/ دولت ابهت خود را از دست داده است

یک نماینده مجلس در دوره ششم با تاکید بر رفتار غیرمسئولانه نمایندگان مجلس در شرایط فعلی کشور گفت: مجلس بیش از اینکه بخواهد با طرح استیضاح و سوال بخش نظارتی خود را تقویت کند، عمدتا به دنبال این است که بگوید دخالتی در امور ندارد و ژست دفاع از افکارعمومی می‌گیرد.

مجلس می‌خواهد گناه را به گردن دیگری بیندازد/ مقصر شرایط کنونی کشور الزاما دولت نیست/ دولت ابهت خود را از دست داده است
کد خبر: 235885
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۴ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی تاجرنیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» درباره عملکرد این روزهای مجلس و فشاری که به‌وسیله سوال و استیضاح به دولت وارد می‌شود، بیان کرد: من احساس می‌کنم که این سوالات و استیضاح‌هایی که در حال حاضر در مجلس مطرح می‌شود، غیرمسئولانه است.

او در ادامه افزود: به هر حال در عدم توفیق دولت شکی نیست و ناکارآمدی‌هایی وجود دارد اما واقعیت این است که به‌وجود آمدن شرایط کنونی در کشور الزاما به خاطر دولت نیست. البته تصور من بر این است که مجلس به جای اینکه برای وضع قوانین مناسب با دولت کمک و همراهی کند، به دنبال کارهای دیگری است.

این نماینده مجلس ششم با اشاره به رفتار مخالفان دولت در مجلس گفت: قوانینی که به نفع شرایط کشور است با چالش‌های زیادی از طرف نمایندگان مخالف دولت مواجه می‌شود، حتی بخش‌هایی از جریان اصلاحات که به وضعیت موجود دقت نمی‌کنند و نقش سایر نهادها و ارگان‌ها در وضع موجود نادیده گرفته می‌شود و همه فشار به دولت وارد می‌شود.

تاجرنیا تاکید کرد: بنابراین تصور من بر این است که مجلس بیش از اینکه بخواهد با این مسائل بخش نظارتی خود را تقویت کند، عمدتا به دنبال این است که بگوید دخالتی در امور ندارد و ژست دفاع از افکارعمومی می‌گیرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه عنوان کرد: در واقع به نظر من اسم این کار را باید رفع مسئولیت از خود و تمام گناه را به گردن دیگری انداختن نام گذاشت، چون به هر حال این موضوع در حال حاضر در بین افکارعمومی جواب می‌دهد و همان بحث «کی بود کی من نبودم» را رواج ‌دهد تا بگوید در اتفاقاتی که روی می‌دهد نه تنها نقش و تقصیری ندارد بلکه نظارت و پیگیری هم کرده‌ایم اما جواب نداده است.

او درباره سرنوشت این رفتار در مجلس بیان کرد: به نظر من عقلای مجلس باید در این زمینه یک فکر اساسی انجام دهند وگرنه به نظر من بیش از همه دولت دچار چالش می‌شود و مجلس هم اعتبار خود را از دست می‌دهد.

این نماینده مجلس در دوره ششم با تاکید بر وظیفه دولت و کم‌کاری که موجب بروز این اتفاقات شده است، گفت: واقعیت این است که بخش عمده کار اجرایی در دست دولت است اما متاسفانه آنطور که باید و شاید کار خود را انجام نداده است.

او تاکید کرد: بخش عمده‌ای از دلیل وضعیت فعلی را در این می‌بینم که دولت ضعیف عمل کرده و وزرا در درخواست‌های رای اعتمادشان و مسائل شبیه به این سعی کرده‌اند که خیلی امتیاز بدهند و همین مسائل موجب شده تا دولت ابهت خود را از دست بدهد. نیامدن رییس‌جمهور به مجلس، عدم انگیزه لازم و ... موجب بروز چنین اتفاقاتی شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها