کد خبر: 236112
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۷ ۱۳:۱۹:۰۰
| |

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»

مانیفست نواصولگرایی چیز جدیدی در درون خود نداشت/ مهم این است که مردم باید آنها را بپذیرند/ تنوع نگاه سیاسی یکی از شاخصه‌های توسعه سیاسی است

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به رونمایی از مانیفست نواصولگرایی گفت: چیز جدیدی در این مانیفست مطرح نکرده‌اند اما امیدوارم که اگر روزی مسئولیت اجرایی به عهده گرفتند و توانستند توجه مردم را به خود جلب کنند، این اندیشه‌ها و مانیفست را عملیاتی و محقق کنند.

مانیفست نواصولگرایی چیز جدیدی در درون خود نداشت/ مهم این است که مردم باید آنها را بپذیرند/ تنوع نگاه سیاسی یکی از شاخصه‌های توسعه سیاسی است
کد خبر: 236112
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۷ ۱۳:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» درباره جریان نواصولگرایی که به تازگی از مانیفست خود رونمایی کردند،‌‌ گفت: هر تشکل سیاسی که تشکیل می‌شود برای من شخصا قابل اعتماد است، چون به هر جهت نفراتی دور هم جمع شدند و با یک عقیده خاص به دنبال ارزش‌های انقلاب هستند و این خود می‌تواند قابل احترام باشد.

او در ادامه عنوان کرد: نباید به صورت قهرآمیز به تشکل‌های جدید نگاه کرد، هرچند که این تشکلی که به عنوان نواصولگرایی خود را مطرح می‌کند جدید نیست.

این فعال سیاسی درباره نواصولگرایان گفت: آن‌ها تشکیلات سیاسی هستند که نامی را تحت عنوان اصولگرایی نو مطرح کردند اما آنچه مسلم است با توجه به مانیفستی که منتشر شده و من مطالعه کردم مطلب جدیدی متمایز از موضوعاتی که خود اصولگرایان امروز دنبال می‌کنند، ندیدم.

واعظ‌آشتیانی ادامه داد: یعنی اگر بحث کارآمدی، جوانگرایی، ارزش‌های نظام، توجه به اندیشه‌های امام و ... است به هر حال مجموعه‌های اصولگرایی و گروه‌های سیاسی که در حیطه اصولگرایی هستند همه به این مسائل اعتقاد دارند و دنبال می‌کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: در حقیقت من نکته جدیدی که گفتمان جدیدی را مطرح کند، ندیدم؛ اما در عین حال امیدوار هستم کسانی که این مسائل را مجددا مطرح کردند بتوانند کمکی در کارآمدی نظام داشته باشند و همه گروه‌های سیاسی بتوانند کمک کنند که کارآمدی نظام، حفظ ارزش‌های نظام، توجه به خواسته‌های مردم دنبال شود و در عین حال بتوان استفاده از نیروهای کارآمد و شایسته‌سالاری را محقق کرد.

او افزود: آنچه مطرح شده هم کارشناسان مرتب در گفته‌های خود مطرح کرده‌اند و هم احزاب سیاسی که اصلاح‌طلبان را هم شامل می‌شود، بیان کرده‌اند؛ اما در مجموع در خانواده اصولگرایی این مباحث مطرح است و من به شخصه انتظار داشتم که نکات جدیدتری را طرح می‌کردند. همچنین موضوعاتی را مورد اشاره قرار می‌دادند که هم برای افکارعمومی نو باشد و هم بتواند در عمل انجام شود.

واعظ آشتیانی عنوان کرد: به هر صورت برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم که اگر روزی مسئولیت اجرایی به عهده گرفتند و توانستند توجه مردم را به خود جلب کنند، این اندیشه‌ها و مانیفست را عملیاتی و محقق کنند.

این فعال سیاسی در پاسخ به دلایل پر سر و صدا پا به عرصه گذاشتن این تشکل سیاسی اصولگرا تاکید کرد: فکر می‌کنم ایرادی ندارد هر گروه سیاسی که پا به عرصه می‌گذارد سر و صدا کند، منتها مهم این است که مردم باید آنها را بپذیرند.

او افزود: نکته مهم‌تر این است که چقدر بتوانند در این فضای سیاسی کشور یارگیری کنند. اینکه سروصدا داشته باشد یا آرام بیاید دغدغه نیست، اتفاقا فکر می‌کنم دغدغه در جایی می‌تواند خود را نشان دهد که مشکل کارآمدی در عرصه‌های مختلف داریم.

واعظ آشتیانی گفت: نوع گفتمان و ادبیاتی که به کار می‌برند، گفت‌وگوهایی که به صورت رسانه‌ای دارند و اگر در مقطعی مسئولیت اجرایی در کشور را به عهده بگیرند، آن زمان آزمایش پس می‌دهند و خود را نشان خواهند داد.

او تاکید کرد: بنابراین زمانی می‌توان به کرسی اجرایی رسید که اعتماد مردم را جلب کرده باشند و بتوانند رای لازم را برای ورود به کار تصمیم‌گیری و اجرایی به دست آوردند.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه افزود: به هر حال نباید نگران ایجاد تشکل‌های جدید سیاسی بود چون تنوع نگاه سیاسی خود می ‌تواند یکی از شاخصه‌های توسعه سیاسی محسوب شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها