علی شمخانی در گردهمایی پیشکسوتان جهاد و شهادت:

بولتون اعلام کرد که ما را جدی بگیرید/ حاجی‌زاده شما را جدی گرفت

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: آمریکا جنگ اقتصادی را به عنوان آخرین راه به کار گرفته است. باید با روحیه انقلابی مقابل آنها بایستیم. تردیدی ندارم که ترامپ را شکست می دهیم.

بولتون اعلام کرد که ما را جدی بگیرید/ حاجی‌زاده شما را جدی گرفت
کد خبر: 236119
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۰ ۱۷:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| امیر دریابان شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در سی و یکمین محفل پیشکسوتان جهاد و شهادت که عصر امروز در مسجد ولیعصر تهران برگزار شد، گفت: پیشکسوتان سرمایه گرانقدری هستند که باید در حفظ و استفاده از تجارب آنها بکوشیم.

وی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: رهبری فرمودند حفظ روحیه انقلابی در زمان صلح سخت تر از زمان جنگ است در محفلی که در سالگرد دفاع مقدس در خدمت ایشان بودیم دغدغه ایشان حفظ روحیه جهادی و انتقال آن به جامعه بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: شاید اگر توانمندی‌هایی که امروز داریم را در سال 59 می داشتیم صدام هیچ‌گاه به ما حمله نظامی نمی‌کرد و هیچگاه جنگی رخ نمی داد.

وی با اشاره به توطئه های رئیس جمهور فعلی آمریکا، اظهار داشت: ترامپ از زمانی که روی کار آمد اعلام کرد که مسئله اصلی و فوری او ایران است، او گفت که از برجام خارج می شود و اعلام کرد ایران را با شدیدترین تحریم‌ها روبه‌رو می‌کند، آیا بعد از صحبت های ترامپ تعطیلات نوروزی و تابستانی ما کاهش یافت؟ و آرایش جنگی گرفتیم ؟ و به مقابله با جنگ تمام عیار ترامپ رفتیم؟

شمخانی با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه آمریکا که گفته بود مارا جدی بگیرید، گفت: بولتون اعلام می کند که ما را جدی بگیرید؛ ما شمارا جدی گرفته ایم، این حاجی‌زاده(فرمانده نیروی هوافضای سپاه) شما راجدی گرفت و در سه مایلی شما موشک پیاده کرد، شما باید پاسخ بدهید که در سه مایلی ائتلاف ضد داعش، داعش و گروههای تروریستی به چه کاری مشغول هستید؟ و چرا میان شما درگیری رخ نمی دهد ؟ ما به انها می گوییم اشرار امریکایی و تیم فعلی امریکا را در حوزه اقتصاد به شکست خواهیم کشاند.

وی افزود: امریکا به رهبری ترامپ یک جنگ تمام عیار اقتصادی را با چاشنی جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی آغاز کرد همان طوری که صدام در آن موقعیت اول انقلاب برای حمله به ایران خود را آماده کرد، صدام در ابتدا قرارداد الجزایر را پاره کرد و با هدف تصرف خوزستان به ایران حمله کرد. ترامپ نیز برای رسیدن به اهداف سیاسی خود اقدام به عنوان جنگ اقتصادی و با ابزار تحریم و چاشنی عملیات روانی علیه ایران به راه انداخت و در کنار آن از ابزار نیمه سخت مانند آنچه در اهواز دیدیم برای تسلیم، تغییر رفتار و تغییر نظام به کار گرفت.

شمخانی گفت: ترامپ در همه سفرها و سخنرانی‌های خود ایران را به عنوان یک تهدید اعلام کرد آیا ما در مقابل این جنگ تمام عیاری که او علیه ما راه انداخته، متناسب با ان ارایش جنگی دادیم. آیا ما با توجه به اینکه در این جنگ بوی باروت نمی‌آید و سفیر گلوله نیست و خونی به آشکار بر روی زمین ریخته نمی شود قبول داریم که جنگی را بر علیه ما آغاز کرده‌اند اما متناسب با آن آرایش جنگی داده‌ایم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: نسل ما این موقعیت را داشت که در انقلاب اسلامی و بعد از آن در موقعیت های مختلف دماغ آمریکایی ها را به خاک بمالد و تنها امروز نیست که شرورترین افراد آمریکا در این کشور حاکمند؛ برای ما به دست آمده است که با به خاک مالیدن بینی آنها از خود قدرت بلامنازع بسازیم.

وی در ادامه به تحریم های امریکا اشاره کرد و گفت: من نمی‌گویم که تحریم بی اثر نیست اما ظرفیت ملی ما این توانایی را دارد که آن را ناکام بسازد. ما به دنبال این فرصت بودیم که اقتصاد را بدون نفت اداره کنیم و اکنون این شرایط پیش آمده تا بتوانیم این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: بخشی از مشکلات کشور به خاطر ناکارآمدی مدیران است اما بخش دیگر آن ناشی از اقدامات دشمنان و جنگ روانی علیه ما است.

وی ادامه: صدام و ترامپ در اقدام بر حماقت با هم مشترک هستند چرا که کارگزاران آنها برای جمع آوری اطلاعات منافقین بودند و این شاخصه باید عزم ما را برای مقابله با آنها جدی تر کند.

شمخانی تصریح کرد: آمریکایی ها اقتصاد، امنیت و اقتدار ما در منطقه را با تمرکز بر مسائل داخلی ایران هدف قرار داده اند.

شمخانی با اشاره به تلاش آمریکا برای منزوی کردن ایران گفت: چند روز پیش یک کنفرانس امنیتی در تهران برگزار شد که در آن همه شرکت‌کنندگان با ایران در خصوص حادثه اهواز ابراز همدردی کردند و مسائل مطرح از سوی ایران را حق دانستند؛ شما آمریکایی ها نمی توانید ما را منزوی کنید ما خطوط قرمزی داریم. هر گروه و کشور عبور کند و یکی بزند ده تا می خورد. ما صبور هستیم اما هیچ گاه از اصول خود عقب نشینی نمی کنیم ما با عراق ، سوریه ، لبنانی و یمنی ها دست دادیم و دست آنها را فشردیم و از آنها حمایت کردیم اما در مقابل استکبار کوتاه نمی آئیم.

وی افزود: ما در مواجهه با دشمنان مماشات، مصالحه و تسامح نداریم و تا زمانی که دشمن را از منطقه دور نکنیم و سنگرهای اقتصادی را بازسازی نکنیم مذاکره معنا ندارد، پیش نهاد مذاکره ترامپ هم قسمتی از جنگ نرم آنها است.

شمخانی با اشاره به 17 هزار شهید ترور کشورمان گفت: کالای امنیتی امروز کالای ارزانی نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: راه عبور از وضعیت امروز انقلابی ماندن است. آمریکا جنگ اقتصادی را به عنوان آخرین راه بکار گرفته و همه جامعه را هدف قرار داده است. باید با روحیه انقلابی مقابل آنها بایستیم و من تردیدی ندارم که ترامپ را شکست می دهیم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها