ابهام درباره سرنوشت روزنامه‌نگار منتقد سعودی/ تناقض در سخنان مسئولان آنکارا و ریاض

کنسولگری عربستان در استانبول اعلام کرد، اخبار منتشر شده درباره مفقود شدن روزنامه نگار عربستانی پس از خروج وی از ساختمان کنسولگری را پیگیری می‌کند. این درحالیست که دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرده، خاشقچی هنوز داخل کنسولگری است.

ابهام درباره سرنوشت روزنامه‌نگار منتقد سعودی/ تناقض در سخنان مسئولان آنکارا و ریاض
کد خبر: 236443
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۲ ۱۲:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| کنسولگری عربستان در استانبول تاکید کرد، برای کشف ابهامات در مورد ناپدید شدن جمال خاشفچی، روزنامه نگار و نویسنده مشهور عربستانی بعد از خروج از کنسولگری، پیگیری‌ها و هماهنگی‌های لازم را با مقامات محلی ترکیه انجام خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان "واس"، خاشقچی روز سه شنبه بعد از ورود به محل کنسولگری عربستان برای ثبت ازدواجش ناپدید شد. نامزد وی گفت: خاشقچی تاکنون از ساختمان سفارت خارج نشده است.

وی افزود، کارکنان سفارت به وی اطلاع دادند که خاشقچی ساعت‌ها قبل سفارت را ترک کرده است. وی از مقابل ساختمان کنسولگری با مسئولان امنیتی ترکیه در تماس بوده و هنوز به اطلاعاتی در مورد همسر خود دست نیافته است.

از سوی دیگر، دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد، خاشقچی هنوز داخل کنسولگری عربستان در استانبول است. این در حالیست که عربستان مجددا هرگونه دست داشتن در ناپدید شدن مشکوک این خبرنگار را رد کرده است.

خاشقچی رئیس تحریریه روزنامه الوطن عربستان و همچنین مشاور شاهزاده ترکی فیصل، سفیر سابق عربستان در واشنگتن بود اما بعد از تعیین شاهزاده محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان این کشور را ترک کرد.

روزنامه نگار عربستانی از بیش از یک سال پیش در آمریکا اقامت دارد و از آن زمان تاکنون مقالاتی را در روزنامه "واشنگتن پست"در انتقاد از سیاست‌های عربستان در قبال قطر، کانادا و جنگ یمن و برخورد مقامات سعودی با فعالان و اصحاب رسانه نوشته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها