کد خبر: 236529
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۳ ۰۹:۱۶:۰۰
| |

وزیر صنعت در کرمانشاه:

 شرایط بد ارزی واحدهای تولیدی را تحت تاثیر قرار داده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شرایط بدارزی واحدهای تولیدی را تحت تاثیر قرار داده است.

 شرایط بد ارزی واحدهای تولیدی را تحت تاثیر قرار داده است
کد خبر: 236529
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۳ ۰۹:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: واحدهای تولیدی در بخش تکنولوژی و نصب ماشین آلات و نصب اجزا مشکلی وجود ندارد و مشکل اساسی مربوط به بخش بیرونی و عوامل بیرون‌زا است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مشکل بازار ارزی از لحاظ دسترسی قیمت نیست بلکه از لحاظ دسترسی مقررات در بازار ارز است و افزود: این شرایط بدارزی واحدهای تولیدی را تحت تاثیر قرار داده است.

شریعتمداری افزود: یک پرونده‌ای از یک واحد تولیدی در حالت اورژانسی قرار دارد در صورتی که به آن پرونده رسیدگی نشود و بخشودگی جرائم را برای آن صورت نگیرد و در حوزه مالیاتی آن تخصیصی از مصوبات برای آن صورت نگیرد، این وضعیت تبدیل به بحران اجتماعی و در مرحله بعد بحران امنیتی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از مشکلات در بخش واحدهای تولیدی در بخش‌های استانی واگذاری اختیارات به مقامات استانی لازم است و افزود: استاندار شرایط استان را به خوبی می‌شناسند و با امکاناتی که در اختیارشان است می‌توانند تصمیمات بهتری بگیرند و این تصمیمات با تصمیم‌هایی که از راه دور برای واحدهای تولیدی گرفته می‌شود به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دولت باید در اسرع وقت بدهی‌های واحدهای تولیدی را پرداخت کند، افزود: دولت به سختی بدهی‌های واحدهای تولیدی را پرداخت می‌کند و دولت در مورد بحث تهاتر بدهی‌ها و طلب‌های شرکت‌ها و در پرداخت مطالبات خود به تولیدی‌ها دقیق‌تر عمل کند.

وی با اشاره به اینکه افراد با توجه به وضع موجود کمتر به هم رحم می‌کنند، افزود: رحم واحدهای تولیدی به هم کمتر شده و باید برای بهبود وضع کنونی تمام تلاش‌ها اتخاذ شود‌.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به نزدیکی اربعین، سفارت عراق از ایران ریال قبول نمی‌کند و باید کشور ایران 41 دلار به ازای هر ویزایی که صادر می‌کند به عراق پرداخت کند.

شریعتمداری با بیان اینکه در طول 11 ماه گذشته 30 واحد در مناطق زلزله‌زده احداث شده است، افزود: در بخش صنعتی ثلاث باباخانی 3 میلیارد تومان برای احداث واحدهای کوچک صنعتی در نظر گرفته شده است‌.

وی گفت: یک و نیم میلیارد دلار تسهیلات روستایی اختصاص داده شده است که این تسهیلات شامل شهرک‌ها جنب روستاها هم می‌شود‌ و 200 میلیارد تومان در اختیار صنایع کوچک در مناطق زلزله‌زده قرار گرفته است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها