محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»

مانیفست نواصولگرایی حرف تازه‌ای نداشت/ تنها مزیت نواصولگرایی بیان ضعف‌های اصولگرایان است/ شاید قالیباف می‌خواهد نسبت به گذشته خود ابراز پشیمانی کند

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا درباره نواصولگرایی گفت: شاید تنها مزیتی که در این مقطع از ظهور نواصولگرایی دیده می‌شد این بود که به نوعی از ضعف‌های جریان اصولگرایی انتقاد کرده بود. همین که از جریان اصولگرایی انتقاد کرده بود به نظر من یک گام رو به جلو بود.

مانیفست نواصولگرایی حرف تازه‌ای نداشت/ تنها مزیت نواصولگرایی بیان ضعف‌های اصولگرایان است/ شاید قالیباف می‌خواهد نسبت به گذشته خود ابراز پشیمانی کند
کد خبر: 237352
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۹ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جریان نواصولگرایی به تازگی مانیفست خود را منتشر و رسما در دنیای سیاست اعلام حضور کرده‌ است. محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا درباره ظهور جریان نواصولگرایی با بیان اینکه این جریان در قدم اول حرف جدیدی نداشت، می‌گوید که این جریان در سال 98 و 1400 دو انتخابات پیش‌رو دارد و بالاخره جریانات سیاسی با نزدیک شدن به انتخابات باید یک کاری انجام دهند؛ این کار هم به نظر من یک پوست‌اندازی انتخاباتی است.

متن گفت‌وگوی محمد مهاجری با «اعتمادآنلاین» را در زیر می‌خوانید.

*آقای مهاجری، جریانی که خود را نواصولگرا معرفی می‌کنند با لیدری محمدباقر قالیباف هفته گذشته با انتشار مانیفست انتخاباتی خود اعلام حضور کردند. این اعلام حضور و مانیفستی را که منتشر کردند چگونه دیدید؟

حرف نو و تازه‌ای نداشت و در واقع شاید تنها مزیتی که در این مقطع دیده می‌شد این بود که به نوعی از ضعف‌های جریان اصولگرایی انتقاد کرده بود. به همین مقدار انتقادی که از جریان اصولگرایی کرده بود به نظر من یک گام رو به جلو بود.

*شما ضعف‌هایی را که از طرف این جریان درباره اصولگرایان مطرح شد، قبول دارید؟

بله، آن‌طور که این دوستان خیلی این ضعف‌ها را کمرنگ کرده‌اند، من خیلی پررنگ‌تر از آن را هم دیده‌ام.

*با توجه به اینکه نواصولگرایان در مانیفستی که رونمایی کردند از ضعف‌های جریان اصولگرایی صحبت کرده‌اند آیا افراد و چهره‌هایی که از نواصولگرایی صحبت می‌کنند خودشان در بروز برخی از این ضعف‌ها موثر نبوده‌اند؟

چرا اتفاقا، شخص آقای قالیباف که به عنوان لیدر این جریان مطرح است از سال 84 کاندیدای ریاست‌جمهوری شد تا همین سال 96 و حتی مواضع بعدی که گرفته است نشان می‌دهد که گرایش به سمت جریان اصولگرایی تند نزدیک‌تر است تا به سمت جریان اصولگرایی متعادل. منتهی به هر حال شرایط سیاسی به‌گونه‌ای شده که ایشان ترجیح داده که از آن جریانی که سال‌ها همراهشان بوده، فاصله بگیرد. شاید می‌خواهند خود را و بخشی از جریان اصولگرایی را احیاء کنند و به نحوی نسبت به گذشته ابراز ندامت و پشیمانی کنند. به نظر من حتی اگر خودشان هم در ایجاد این فضا تاثیر داشته باشند، جای خوشبختی دارد که اشتباهات قبلی خود را پذیرفته باشند. من به این موضوع خوش‌بینانه نگاه می‌کنم.

*اینکه خوش‌بینانه به این موضوع نگاه می‌کنید، با توجه به چیزهایی که تا به حال از آنها دیده‌اید فکر می‌کنید این آغاز موجب تغییر روش و منش در آن‌ها خواهد شد؟

به نظر من چیز نویی نمی‌آید، چون تفاوت‌ها و تغییری که در بافت و ساختار سیاسی که به دنبال آن هستند، وجود ندارد. اما ما هم سال 98 و هم 1400 دو انتخابات پیش‌رو داریم. بالاخره جریانات سیاسی با نزدیک شدن به انتخابات باید یک کاری انجام دهند؛ این کار هم به نظر من یک پوست‌اندازی انتخاباتی است.

*یعنی این برنامه نواصولگرایان را صرفا یک اعلام حضور برای انتخابات می‌دانید؟

به نظر من بیشتر به این شکل است مگر اینکه در آینده خلاف آن ثابت شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها