«هندی و هرمز» در روز جهانی کودک اکران شد/امیدواری برای تصویب لایحه منع ازدواج‌ کودکان

عوامل فیلم «هندی و هرمز» که فیلمشان همزمان با روز جهانی کودک اکران شد، اظهار امیدواری کردند این اثر توجه‌ها را به موضوع کودک _ همسری بیشتر جلب کند.

«هندی و هرمز» در روز جهانی کودک اکران شد/امیدواری برای تصویب لایحه منع ازدواج‌ کودکان
کد خبر: 237560
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۷ ۱۳:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| افتتاحیه شروع اکران «هندی و هرمز» شب گذشته 16 مهرماه در موزه سینما برگزار شد. در این مراسم هنرمندان و چهره‌هایی همچون گلاب آدینه، حبیب رضایی، مجتبی میرطهماسب، امیر اثباتی، احمد محیط طباطبایی، رامین لبافی‌نژاد، افشین هاشمی، مونا فرجاد و... حضور داشتند. در ابتدا پوستر فیلم امضا شد و پس از آن میهمانان به سمت سالن سینما راهنمایی شدند.

به گزارش اعتمادآنلاین - عباس امینی که پیش از این «والدراما» را که آن هم فیلمی با موضوع کودکان است، در سینماهای هنرو تجربه اکران کرده، در مورد ایده اولیه «هندی و هرمز» گفت: «یک روز عکسی از ازدواج دو بچه دیدم، عکسی که در آن دو کودک در یک حجله نشسته‌بودند و این عکس حال من را خیلی بد کرد. نمی‌دانستم این شوخی است یا جدی؟ درست مانند وقتی که تصویری از کودکان آرایش کرده می‌بینیم، در ابتدا ممکن است به نظر بانمک بیاید اما بعد ناراحت می‌شویم.

ایده فیلم از اینجا شکل گرفت. امیدوار بودم ساخت این فیلم بتواند به تصویب لایحه‌ای در مجلس که مانع ازدواج کودکان شود، کمک کند.» او از هم‌زمانی اکران فیلم با مطرح شدن این لایحه در مجلس شورای اسلامی اظهار خوشحالی کرد و گفت: «به طور اتفاقی، این لایحه با اکران فیلم هم‌زمان شد که این اتفاق را به فال نیک می‌گیرم. امیدوارم در اطلاع رسانی برای تماشای این فیلم به ما کمک کنید.»

سپس اشکان اشکانی، مدیر فیلم‌برداری نیز عنوان کرد:«برای این فیلم زحمت زیادی کشیده شده است. به جز صدابردار تقریبا تمام گروه اینجا هستند و همانطور که می‌بینید، این فیلم ماحصل یک کار گروهی کوچک است. «هندی و هرمز» را به عنوان یک کار خوب در سابقه کاری خودم ثبت کردم.»

حامد علیپور، زهره اسلامی که از بازیگران فیلم هستند و با لباس محلی مردم جزیره هرمز در مراسم حاضر شده بودند، از شرکت‌کنندگان برای حضور در این برنامه تشکر کردند

آزاده موسوی، طراح‌صحنه، لباس و دستیار کارگردان فیلم گفت :«از آقای امینی تشکر می‌کنم نه صرفا برای اینکه جزئی از عوامل این کار هستم بلکه برای موضوع مهمی که برای این فیلم انتخاب کرد یعنی مسئله کودک _ همسری. این موضوع یکی از آسیب‌های اجتماعی است که بنظرم موازی با اصلاح قانون باید کار عمیق فرهنگی هم برای آن انجام شود، چون بسیاری از این کودکان به صورت قانونی ازدواج نمی‌کنند و از طریق توافق خانواده‌ها، ازدواج صورت می‌گیرد.24 هزار بیوه زیر 18 سال در کشور داریم که آمار تکان دهنده‌ای است. آنها بچه‌هایی هستند که کودکی‌شان را باختند و چشم‌انداز آینده‌شان هم از بین رفته است. توقعم این است که فیلم غیر از گروه هنروتجربه که مخاطب خاص دارد در مناطق محروم و خاص و رسانه ملی هم نمایش داده شود. از امینی و گروه تبلیغاتی می‌خواهم تمام تلاششان برای دیده شدن فیلم بیشتر شود.»

حسین فرخزاد یکی از نویسندگان فیلم‌نامه هم در بخش آخر این مراسم گفت:«در مورد فیلم ما هر نظری می‌توانید داشته باشید اما در مورد کودک _ همسری نه، چون باید صدای آنها را شنید.»

فیلم سینمایی «هندی و هرمز» با بازیگران بومی ساخته شده و روایت‌گر داستان هندی و هرمز، دو نوجوانی است که طبق سنت مردم جزیره با هم ازدواج می‌کنند. آنها درکی از یکدیگر ندارند اما دنیای ناشناخته و جذاب ارتباط با همدیگر، آنها را به همبازی‌هایی صمیمی تبدیل می‌کند؛ اما این بازی که نامش زندگی است هر لحظه برای آنها خطرناک‌تر می‌شود.

اکران این فیلم از 16 مهرماه در گروه هنر و تجربه آغاز شده‌است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها