عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب

فعالان عرصه پولشویی مخالف CFT و FATF هستند

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: CFT راه را برای عده‌ای که در داخل و خارج کشور در عرصه پولشویی فعالیت می‌کنند، می‌بندد بنابراین آنها با تصویب این لایحه مخالفند.

فعالان عرصه پولشویی مخالف CFT و FATF هستند
کد خبر: 237666
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۸ ۰۸:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه مهم‌ترین پیام تصویب CFT این است که ایران قصد دارد با رعایت تمام مقررات بین‌المللی، در مناسبات بین‌المللی حضور یابد، بیان کرد: متقابلا ایران هم این انتظار را دارد که کشورهای توسعه یافته و قدرتمند مثل آمریکا باید در چارچوب قوانین و مقررات عمل کرده و همان طور که ایران معاهدات بین‌المللی را می‌پذیرد، آمریکا هم باید به قوانینی که مصوبه شورای امنیت سازمان ملل است، تن دهد.

وی همچنین ادامه داد: یکی دیگر از دستاوردهای تصویب CFT، این است که بهانه را در فضای یک طرفه و نامتوازن تبلیغاتی و رسانه‌ای مخالفان ایران از جمله آمریکا، اسرائیل و عربستان می‌گیرد. تصویب این لایحه به تسهیل روابط تجاری ایران با نظام بین‌الملل کمک می‌کند. معاهدات بین‌المللی در حوزه پولی، بانکی و بین‌المللی مانند قوانین راهنمایی و رانندگی در کل دنیا یکسان است و همه کشورها باید این قوانین را رعایت کنند. تصویب CFT اعتماد سیستم‌های بین‌المللی برای همکاری با سیستم مالی و بانکی ایران را تقویت کرده و عذر و بهانه را در این زمینه از بین می‌برد.

این عضو بنیاد باران خاطرنشان کرد: از سویی تصویب CFT موجب ایجاد آرامش و امنیت روانی در داخل کشور می‌شود. در سال‌های گذشته ضریب اعتماد جامعه به نظام سیاسی کاهش یافته است. دلیل آن هم علاوه بر د غدغه‌های معیشتی و اقتصادی، این است که جامعه این اعتقاد را دارد که نظام سیاسی نتوانسته است رضایت نظام بین‌الملل را جلب کند. پیوستن به FATF این امنیت روانی را برای جامعه ایجاد می‌کند که ایران می‌خواهد وارد مناسبات بین‌المللی شده و کشور را در یک ساختار منطقی، علمی و مدیریتی اداره کند.

ناصری درباره دلایل مخالفت با CFT و FATF بیان کرد: بخشی از مخالفت‌ها دلیل سیاسی دارد. اینها مخالفینی از جنس کیهان، پایداری و تندروها هستند که اگر این لوایح در دولت احمدی‌نژاد تصویب می‌شد، آنها مخالف نبودند. بخش دیگری از مخالفت‌ها به دلیل عدم شکوفایی عقلانی این افراد است. آنها نه دنیا را می‌شناسند و نه نظام‌نامه کشورداری و حکمرانی را. نمونه بارز این مخالفان مدیریت احمدی‌نژاد بود که تمام کشور را ویرانه کرد به این اصرار که می‌خواهد مدیریت جهانی شکل دهد.

وی در پایان گفت: بخش دیگری از این مخالفان آنهایی هستند که در عرصه پولشویی و جابه‌جایی پول‌های کثیر در داخل و خارج کشور سهم قابل توجهی دارند. تصویب CFT و پیوستن به FATF راه را بر اقدامات آنها می‌بندد، بنابراین آنها به مخالفت با این لوایح روی آورده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها