نیکی هیلی:

برای انتخاب مجدد ترامپ در 2020 مبارزه می‌کنم

سفیر مستعفی آمریکا در سازمان ملل در واکنش به گمانه‌زنی‌های گسترده درباره جاه‌طلبی‌های سیاسی بیشترش به دنبال اعلام استعفایش در روز سه‌شنبه اعلام کرد: برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020 میلادی نامزد نمی‌شوم و از انتخاب مجدد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا حمایت خواهم کرد.

برای انتخاب مجدد ترامپ در 2020 مبارزه می‌کنم
کد خبر: 237717
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۸ ۱۰:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل در جریان دیدارش با ترامپ در کاخ ریاست‌جمهوری که در جریان آن ترامپ استعفای وی را قبول کرد به خبرنگاران گفت: من برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020 نامزد نمی‌شوم. من به دنبال حمایت از ترامپ در انتخابات بعدی هستم.

از آنجایی که کاخ سفید با عجله نشست میان ترامپ و هیلی را اعلام کرد، اخبار مربوط به تصمیم نیکی هیلی برای استعفا از سمتش به شدت فراگیر و منعکس شد.

ترامپ که در دفتر ریاست‌جمهوری در کنار هیلی نشسته بود به خبرنگاران گفت: هیلی تا پایان سال جاری میلادی در سمت خود باقی خواهد ماند و پس از آن نیاز به یک استراحت دارد.

ترامپ تاکید کرد که هیلی از شش ماه پیش تصمیم خود را برای استعفا از سمتش به وی ابلاغ کرده بود.

هیلی فرماندار سابق کارولینای جنوبی به خاطر اعتباراتش از جانب حزب جمهوری‌خواه و تمایلی که به این حزب داشت به عنوان یک نیروی ثابت و استوار در دولت تلقی می‌شد.

شایعاتی نیز به شدت منعکس شده بود مبنی بر اینکه هیلی جاه‌طلبی‌های سیاسی خودش را دارد. اخبار روز سه‌شنبه باعث گمانه‌زنی‌های گسترده‌ای شد مبنی بر اینکه هیلی ممکن است خودش را برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020 میلادی آماده کند؛ گمانه‌زنی‌هایی که فورا از جانب نیکی هیلی رد شد و تاکید کرد که از انتخاب مجدد ترامپ در سال 2020 میلادی حمایت خواهد کرد.

استعفای هیلی در زمان ناخوشایندی برای کاخ سفید صورت می‌گیرد چراکه انتخابات میان دوره‌ای سال 2018 میلادی بسیار نزدیک است. این تصمیم همچنین احتمالا تایید برت کاوانا، به عنوان عضو دادگاه عالی را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد؛ انتصابی که می‌تواند یک پیروزی بزرگ برای دولتی باشد که بیش از دولت‌های قبلی آشوب و ناآرامی و همچنین تغییر کارمندان را تجربه کرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها