کد خبر: 237853
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۹ ۰۸:۳۴:۰۰
| |

وزارت دفاع روسیه: داعشی‌ها گاز کلر جبهه النصره را به چنگ آوردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، مواد شیمیایی به دست شبه نظامیان جبهه النصره در سوریه افتاده و این به دلیل اقدامات غیرمسؤولانه نمایندگان کشورهای غربی است.

وزارت دفاع روسیه: داعشی‌ها گاز کلر جبهه النصره را به چنگ آوردند
کد خبر: 237853
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۹ ۰۸:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ولادیمیر سافچنکو، رئیس مرکز روسی آشتی در سوریه گفت:‌ گروهی از افراد مسلح مورد حمایت داعش عصر سه‌شنبه به مقر هیئت تحریر الشام (النصره سابق) در نزدیکی شهرک اللطامنه در شمال استان حماه تسلط یافتند.

به گزارش روسیا الیوم، رئیس این مرکز گزارش داد، این حمله منجر به کشته شدن چهار تروریست، دو تن از نیروهای سازمان "کلاه‌سفیدها" و نیز تسلط داعشی‌ها بر دو مخزن گاز کلر شد.

سافچنکو افزود: این دو مخزن به سرقت رفته به جنوب استان حلب منتقل و به عناصر "حراس الدین" که مرتبط با داعش هستند، تحویل داده‌ شده‌اند.

رئیس این مرکز روسی که مقر آن پایگاه هوایی حمیمیم در حومه لاذقیه است، افزود:‌ کشورهای غربی اگر برای ایجاد اقدامات تحریک‌آمیز علیه نیروهای سوری با استفاده از گروهک‌های وابسته به خود برنامه‌ریزی می‌کنند اوضاع منطقه عاری از سلاح در ادلب را پیچیده می‌کنند و این اقدامات غیرمسؤولانه منجر به عواقبی غیرقابل پیش‌بینی می‌شود.

در این راستا وزارت خارجه روسیه روز گذشته اعلام کرد، بیش از 1000 فرد مسلح از منطقه عاری از سلاح در ادلب خارج شده و حدود 100 گروه شورشی از این منطقه رفته‌اند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری اظهار داشت: روند خروج افراد مسلح از منطقه عاری از سلاح شاهد پیشروی است و ما از تمامی بازیگران خارجی می‌خواهیم به دمشق در مبارزه با تروریسم کمک کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها