کد خبر: 238082
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۰ ۱۳:۳۵:۰۰
| |

سخنگوی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران:

باید به کودکان در سیاستگذاری اجتماعی توجه شود

سخنگوی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران بر ضرورت توجه به نقش و جایگاه کودکان در سیاستگذاری شهری و اجتماعی تاکید کرد.

باید به کودکان در سیاستگذاری اجتماعی توجه شود
کد خبر: 238082
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۰ ۱۳:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| حجت نظری در مراسم رونمایی از پروژه خودمراقبتی کودکان که به همت انجمن حمایت از حقوق کودکان برگزارشد، گفت: امروز کودکان بهانه جمع شدن ما بزرگترها دور هم شده اند، کودکانی که احتمالا همه ما حتی بدون آنکه بخواهیم بارها حقوق شان را نقض کرده و زیرپا گذاشته ایم، زمان کودکی خود ما هم همینطور بود، بارها حقوقمان از سوی بزرگترهای آن زمان نقض شده و بیشتر ما چیزی از حقوقمان نمیدانستیم که به نقض آن اعتراض کنیم و البته امکان اعتراض هم چندان برای کودکان در هیچ دوره ای وجود ندارد.


وی با بیان اینکه بهتر است در چنین مناسبت هایی بیشتر کودکان صحبت کنند، گفت: اما حالا که بناست برای کودکان حرف بزنیم بهتر است از خودمان بپرسیم که برای جمعیت حدود 9 میلیون نفری کودکان در سراسر کشور چه کرده ایم و چقدر فضاهای شهری برای کودکان ما مناسب سازی شده است و تصویر ذهنی کودکان از طراحی شهری ما چقدر مدنظر قرار گرفته است؟


سخنگوی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به رونمایی از پروژه خودمراقبتی کودکان گفت: این اقدام پروژه ای به جا بود که امیدوارم هرچه بیشتر فراگیر شود و در دیگر ارکان اجرایی و مدیریت شهری هم مورد توجه قرار گیرد. واقعیت این است که کودکان هیچگاه در هیچ نهادی حق رای نداشته اند، بنابراین نماینده ای هم در ارکان تصمیم گیر و سیاستگذار کشور ندارند و البته تعجبی ندارد در شرایطی که جوانان با بیشترین جمعیت در کشور اینچنین معذورند و سالخورده ها اجازه عرض اندام به آنها نمی دهند، توقع زیادی است که انتظار داشته باشیم صدای کودکان شنیده شود.


نظری ادامه داد: در این شرایط است که متاسفانه شاهد افزایش شمار کودکان کار و زباله گرد در شهر هستیم، شاهد فضاهایی هستیم که امنیت کافی را برای کودکان ندارند و متاسفم که این را بگویم اما در مدیریت شهری ما هم کودکان نقش کم رنگی دارند.


رییس ستاد توان افزایی سمن های شهر تهران افزود: به نوبه خودم در شورای شهر تهران تمام تلاشم را خواهم کرد تا بیشتر به نقش و جایگاه کودکان در سیاستگذاری شهری و اجتماعی توجه شود، کودکان امروز بزرگسالان و شهروندان فردای ما هستند و قطعا اگر ما بتوانیم تصویری صحیح و ذهنیتی درست از شهر را برایشان رقم بزنیم، سبب افزایش تعلق خاطر آنان به شهر در بزرگسالی شده و این امر امنیت شهر و جامعه را تضمین خواهد کرد.


به گفته نظری، به تعبیری مانند بسیاری از کشورهای توسعه یافته، برای رسیدن به آینده ای روشن و توسعه پایدار، باید سنگ بنای آینده مطلوب را همین امروز بگذاریم و روی نسلی مولد و توانمند برای آِینده سرمایه گذاری کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها