کد خبر: 238329
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۱ ۱۴:۱۷:۰۰
| |

احمد علیرضا بیگی نماینده مجلس:

پذیرش FATF اصل استقلال کشور را مخدوش می‌کند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: با پذیرش FATF بانک‌های داخلی را ملزم می‌ کنند سپاه پاسداران را تحریم کنند و این اصل استقلال کشور را مخدوش می‌کند.

پذیرش FATF اصل استقلال کشور را مخدوش می‌کند
کد خبر: 238329
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۱ ۱۴:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| احمدعلیرضا بیگی ظهر امروز شنبه در نشست بررسی FATF در دانشگاه پیام نور تبریز گفت: حق تفحص و شرط ‌های ایران توسط کشورهای عضو FATF مورد قبول واقع نخواهد شد.

وی با بیان اینکه تعریف FATF از تروریسم با تعریف ایران از این پیمان تفاوت دارد، گفت: برخلاف ادعاها تنها 35 کشور عضو FATF شده‌ و بندهای آن را تماماً پذیرفته‌اند.

این نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس همچنین افزود: با پذیرش مفاد CFT سازمان مرکزی ما را ملزم می‌کند تا کسانی را که از نگاه‌شان متخلف مالی‌ و حامی تروریسم‌اند تحویلشان دهیم. کارگروه اقدام مالی مشترک می‌گوید تشخیص تروریسم با ماست. با این تعریف تاکنون داعش را به‌عنوان گروه تروریستی تعریف نکرده‌اند و پشتیبانان مالی‌اش را مورد بازخواست قرار نمی‌ دهند.

دولت به‌خاطر اجرای FATF اجازه ورود ارز به کشور را نمی‌داد

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: طیب‌نیا وزیر اسبق اقتصاد در واشنگتن FATF را با تمام الزامات پذیرفت و مقام معظم رهبری به دولت اعلام کردند وزیر نمی‌توانسته آن را قبول کند و باید به تصویب مجلس می‌رسید.

وی اظهار داشت: بانک مرکزی طی ابلاغیه‌هایی به شعب بانک‌ها خواسته است به‌هیچ عنوان با افرادی که تحت تحریم‌های آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل قرار دارند مبادلات مالی نداشته باشند. می‌ گویند موسسه رازی در وزارت جهاد کشاورزی اقدامات بیولوژیک انجام می‌دهد که می‌ تواند ابزار کشتار جمعی باشد و آن را در فهرست تحریم‌ها قرار می‌ دهند.

بیگی گفت: با استناد به امضای طیب‌نیا برای پذیزش FATF مانع از ورود ارز به کشور می‌شوند و این موجب می‌شود قیمت دلار در کشور بالا رود.

وی گفت: اخیراً در جلسه‌ سران قوا ورود ارز و طلا به کشور را بلامانع کردند و این درحالی بود که قبل از آن دولت به‌خاطر اجرای FATF چنین اجازه‌ای را نمی‌داد.

این نماینده مجلس گفت: پیش‌تر با وعده‌ی حل مشکلات اقتصادی و معیشت مردم برجام را تحمیل کردند و هیچ نشد و حالا همان ترفند را در مورد FATF به‌ کار می‌ گیرند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها