کد خبر: 238560
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۲ ۱۴:۴۰:۰۰
| |

معاون وزیر صمت:

باید سرریز سرمایه‌گذاری پایتخت را به همدان بکشانیم

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این‌که شرایط برای استقرار صنایع فناور و نانو در کشور وجود دارد، گفت: امروز راه نجات کشور صنایع کوچک و متوسط است.

باید سرریز سرمایه‌گذاری پایتخت را به همدان بکشانیم
کد خبر: 238560
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۲ ۱۴:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| صادق نجفی یکشنبه 22 مهر در آیین آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه استقرار صنایع مبتنی بر فناوری‌های برتر در همدان، با اشاره به اینکه با احداث شهرک فناوری تحول بزرگی در استان همدان و منطقه ایجاد خواهد شد، اظهار کرد: باید کارهایی را انجام دهیم که سرریز سرمایه‌گذاری پایتخت را به همدان بکشانیم.

وی با تاکید بر اینکه باید اثرگذاری‌هایی که همدان دورانی نسبت به ایران در دنیا داشته را برگردانیم، تصریح کرد: اینکه همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی انتخاب شده به این علت است که تصمیم گرفته شده دوباره اثرگذاری این شهر در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و ارتباطات احیا شود.

نجفی با بیان اینکه این امر وظیفه همه است و نه فقط مردم و مسئولان همدان، خاطرنشان کرد: فرهنگ مردم همدان و سختکوشی آنان می‌تواند این امر را محقق کند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک با اشاره به اینکه تصمیم گرفته شد این منطقه ظرف مدت 18 ماه اجرایی شود، از مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان خواست تا پروژه در 60 هکتار از زمین‌های در اختیار این شرکت اجرا شود و زیرساخت‌ها و خیابان‌ها و قطعه‌بندی‌ها انجام گیرد.

وی با بیان اینکه بخش بعدی پروژه به بودجه 98 مربوط است، یادآور شد: این بخش از بودجه باید در برنامه بودجه سال 98 دیده شود و خوشبختانه این موضوع را برای مدیریت برنامه‌ریزی جا انداختیم که ایجاد شهرک‌های تخصصی برای ما اهمیت دارد و علتی ندارد شهرک جدیدی ایجاد کنیم بنابراین از بودجه حوزه فناوری نیز مقداری به این منطقه خواهیم داد.

نجفی با تاکید بر اینکه دومین شهرک فناوری کشور در همدان اجرایی می‌شود، افزود: ظرف 2 ماه آینده این منطقه را به مرحله اجرا خواهیم رساند و از الان باید بر روی جذب سرمایه‌گذاری‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه 5 میلیارد تومان اعتبار برای شهرک فناوری برتر درنظر گرفته شده است، عنوان کرد: موقعیت همدان برای جذب سرمایه‌گذار آماده‌تر از سایر استان‌هاست چرا که نزدیکی به مرکز کشور یک امتیاز برای همدان است.

وی خطاب به رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: باید شبانه‌روز در شهرک‌ها حضور داشته باشید و مشکلات آنها را بررسی و رسیدگی کنید و امروز باید از موقعیت نمایندگان استان و مسئولان برای راحتی و معیشت مردم استفاده شود.

نجفی با تاکید بر اینکه کارهای بزرگی در طول یکسال در کشور انجام داده‌ایم، یادآور شد: پروژه شهرک فناوری یک پروژه فکری است و هرجا که اندیشه و علم باشد، آنجا را متحول می‌کند به طوریکه کشورهای توسعه‌یافته از طریق فناوری توسعه پیدا کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک از اعمال امتیاز برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران خبر داد و گفت: از کارآفرینانی که اهلیت دارند 5 درصد از مبلغ اولیه گرفته و 60 ماه تقسیط برای آنها درنظر گرفته می‌شود و در صورتی‌که به تعهدات خود عمل کنند 50 درصد مشوق داده خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها