علت استعفای احتمالی قائم‌مقام آستان قدس به روایت محمدجواد آرین‌منش فعال اصولگرا

احتمالاً این استعفا به‌دلیل تصویب قانون منع‌ بکارگیری بازنشستگان است

هیچ مقام رسمی هنوز شایعه استعفای قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی را تأیید یا تکذیب نکرده است، اما یک عضو حزب موتلفه اسلامی و فعال سیاسی اصولگرای ساکن مشهد می‌گوید که او نیز این شایعه را شنیده و احتمالاً این استعفا به‌دلیل تصویب قانون منع‌ بکارگیری بازنشستگان است.

احتمالاً این استعفا به‌دلیل تصویب قانون منع‌ بکارگیری بازنشستگان است
کد خبر: 238579
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۲ ۱۶:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد آرین‌منش، فعال سیاسی اصول‌گرای ساکن مشهد در گفت‌وگو با ایرنا درباره شایعه استعفای مرتضی بختیاری، قائم‌مقام سیدابراهیم رئیسی در آستان قدس رضوی به ایرناپلاس می‌گوید: متأسفانه همسر آقای بختیاری دچار بیماری حادی است و ایشان از روزهای اولی که مشغول به کار شدند، بخشی از ذهنیت‌شان مشغول این موضوع بوده است. بحثی که من درباره استعفای ایشان شنیدم این است که گرفتاری‌های خانوادگی آقای بختیاری شاید علت این مسائل باشد.

آرین‌منش اضافه می‌کند: من آقای بختیاری را به‌عنوان نیروی پرکار، متین، انقلابی و متدین می‌دانم که در هر جایی مسئولیت گرفتند، بیش از توان خود کار کرده و از هیچ‌گونه تلاش فروگذار نکرده‌اند. اکنون هم بعید می‌دانم شخص آیت‌الله رئیسی از عملکرد ایشان نارضایتی داشته باشد. ممکن است آقای بختیاری بخواهند دست آقای رئیسی را برای تصمیم‌گیری بازبگذارد. شاید در شرایطی که فضای سیاسی، رسانه‌ای و سنگینی وجود دارد، آقای بختیاری برای اینکه فشاری روی آقای رئیسی نباشد بخواهند استعفا دهند.

این فعال سیاسی اصولگرا در توضیح فشارهایی که بختیاری به‌دلیل آنها می‌خواهد استعفا دهد می‌گوید: وقتی با تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان بر استانداران و مدیران اجرایی فشار هست و مجلس هم پیگیری می‌کند و خواستار تغییراتی در مدیریت‌هاست، این فشارها روی آستان هم هست.

آرین‌منش در همین حال اظهار می‌کند: اگرچه آستان قدس یک نهاد دولتی نیست که زیر نظر دولت باشد و مصوبات مجلس نیز برایش لازم‌الاجرا نیست، اما معمولاً آستان قدس داوطلبانه مصوبات دولت و مجلس را موردتوجه قرار می‌دهد.

او در پاسخ به این سؤال که آیا بختیاری جزو مدیران بازنشسته محسوب می‌شود می‌گوید: ظاهراً به لحاظ سنوات خدمت این‌طور هست.

آرین‌منش همچنین اختلاف بین بختیاری و رئیسی را رد می‌کند و می‌گوید: اصلاً فرم مدیریتی آقای بختیاری و رئیسی طوری نیست که تنش‌زا و اختلاف‌افکن باشد.آقای بختیاری هرجایی مسئولیت داشته معمولاً هماهنگ با مدیر بالادستی عمل کرده است؛ بنابراین بعید می‌دانم اختلافی وجود داشته باشد.

گفتنی است در سوابق مرتضی بختیاری، مدیر کلی دادگستری استان خراسان و فارس، ریاست سازمان زندانها، استانداری اصفهان و وزارت دادگستری دیده می شود.

منبع: ایرنا


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها