تینا پاکروان کارگردان «لس آنجلس تهران» در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین:

شخصیت‌های فیلم تک‌بعدی نیستند/ می‌دانستم هجمه‌های زیادی به فیلم می‌شود

تینا پاکروان گفت: « زمانی که قصد داشتم این فیلم را بسازم می‌دانستم که هجمه‌های زیادی به این اثر وارد خواهد شد. یعنی این باور را داشتم که وسط نخواهم ایستاد و مخاطبان به من حمله خواهند کرد و البته بسیاری هم آن را دوست خواهند داشت.»

شخصیت‌های فیلم تک‌بعدی نیستند/ می‌دانستم هجمه‌های زیادی به فیلم می‌شود
کد خبر: 238962
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۶ ۱۱:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| تینا پاکروان بعد از تجربه فیلمسازی، تهیه کنندگی، چهره پردازی و بازیگری دوباره به سراغ ساخت یک فیلم آن هم به قول خودش از نوع فانتزی رفته است. پاکروان اعتقاد دارد که پرویز پرستویی و مهناز افشار در این فیلم در چند بعد متفاوت بازی می‌کنند که درباره این موضوعات با اعتمادآنلاین گفت‌وگو کرده است.

تینا پاکروان کارگردان فیلم «لس آنجلس تهران» درباره اکران این فیلم و شرایط تولید آن به اعتمادآنلاین گفت: «نکته جالب درباره فیلم ما نوع تبلیغاتی است که از شروع اکران آن انجام دادیم. کمپین بزرگی در بحث تبلیغات راه‌اندازی کردیم که چندین برند و شرکت خصوصی در آن سرمایه گذاری کردند کاری که کمتر در سینما بدنه رخ می‌دهد. حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در سینما می‌تواند به کارگردانان مستقل و بدنه این هنر مردمی کمک کند. هر کار یا چیزی که به سینما کمک کند من استقبال می کنم. البته دوستان با چنین دیدگاهی موافق نیستند. قطعا تبلیغات شهری برای یک فیلم مهم و موثر است که بدون داشتن اسپانسرهای گردن‌کلفت میسر نیست اما خوشبختانه با سرمایه گذاری‌های صورت‌گرفته توانستیم این کار را انجام دهیم.»

پاکروان ادامه داد: «به هیچ عنوان تا این لحظه با سازمان «اوج» یا «تبلیغات اسلامی» همکاری نکرده‌ام. یعنی آنها نیز تا این زمان به من پیشنهادی نداده‌اند. تعداد سینماهایی که اکنون فیلم ما را نشان می‌دهند 90 سالن است. البته هستند شهرهایی که مایل هستند فیلم ما را نمایش دهند اما به دلیل قانون در هفته‌های آینده می‌توانیم فیلم را در اختیار آنها قرار دهیم. سالن های حوزه هنری نیز میزبان فیلم ما هستند.»

کارگردان فیلم «لس آنجلس تهران» درباره نقش‌آفرینی پرویز پرستویی و ژانر فیلم گفت:«فیلم ما بیشتر از اینکه کمدی باشد یک فانتزی صرف است. قطعا این اثر از لحاظ ژانر و گونه‌های سینما در ایران یک کار جدید است. پرویز پرستویی در نقش‌های مختلفی نقش‌آفرینی می کند. توانمندی او در متفاوت بودن مثال‌زدنی است، در طول فیلم سعی کردم از این موضوع بهره ببرم. امیدوارم مردم فیلم را ببینند. نمی توانم پیش‌بینی درستی از فروش فیلم داشته باشم.»

کارگردان فیلم «نیمه شب اتفاق افتاد» درباره حضورش در حوزه‌های مختلف در سینما گفت: « بارها درباره این موضوع صحبت کرده‌ام. مایلم که در حرکت باشم. اصلا ذات من این گونه است. همواره در تلاشم که تهیه کنم کارگردانی انجام بدهم کار پخش و بسیاری از چیزهایی که می توان در سینما انجام داد را صورت دهم. به این دلیل که حال من این گونه بهتر است. اصلا شخصیتم این است که در حوزه‌های مختلف فعالیت کنم از این نگرش نیز ضربه نخورده‌ام. کارنامه کاری من تا این لحظه نشان می‌دهد که در ژانر‌های متفاوتی کار کرده ام. فیلم‌های «خانه کاغذی» ، «نیمه شب اتفاق افتاد» و همین «لس آنجلس تهران» در سه داستان متفاوت روایت می شوند و من از متفاوت بودن آنها لذت می برم. این تجربه‌ها برای من مانند زندگی کردن است. اما ژانر درام عاشقانه را به هر چیزی ترجیح می‌دهم.»

تینا پاکروان در پاسخ به سوالی نسبت سطحی بودن داستان فیلم و طنز نامناسب آن گفت: «زمانی که قصد داشتم این فیلم را بسازم می‌دانستم که هجمه‌های زیادی به این اثر وارد خواهد شد. یعنی این باور را داشتم که وسط نخواهم ایستاد و مخاطبان به من حمله خواهند کرد و البته بسیاری هم آن را دوست خواهند داشت. ژانر فانتزی برای مخاطبان ما جدید است در این فیلم مانند آثار دیگر جوک و موضوعاتی را مطرح نمی کنیم که صرفا مخاطب را بخندانیم. اینکه می‌گویید شخصیت‌ها یک بعدی هستند را قبول ندارم زیرا پرویز پرستویی در این فیلم در وجه‌های گوناگونی نقش‌آفرینی می‌کند. مهناز افشار در «لس‌آنجلس تهران» نقشی دو بعدی در فضای مجازی و حقیقی بازی می‌کند. سعی کردم فیلمی بسازم که در سینمای سرگرم‌کننده جایگاه خوبی داشته باشد. اتفاقا چنین سینمایی در هالیوود و آمریکا هم به خوبی دیده می‌شود.»

پاکروان در انتها گفت: «متاسفانه دوستانی در روزهای اولیه اکران علیه فیلم سم‌پاشی کردند. اصراری ندارم که به همه ثابت کنم فیلم ما خوب بوده است. کسانی که دوست داشته باشند فیلم را می‌بینند. نکته جالب درباره هزینه‌های فیلم این است که شانس آوردیم که با دلار 3 تا 4 هزارتومانی هزینه‌های فیلم پرداخت شد. یعنی فیلمبرداری در آمریکا با چنین دلاری انجام شد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها