کد خبر: 239826
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۹ ۰۷:۱۰:۰۰
| |

با خاطرات آیت‌الله:

دیدار با جوان 16 ساله‌ای که استاد دانشگاه بود

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات 29 مهرماه سال 64 درباره یک نوجوان نابغه ایرانی می‌نویسند.

دیدار با جوان 16 ساله‌ای که استاد دانشگاه بود
کد خبر: 239826
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۹ ۰۷:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ساعت نه صبح برای مراسم تحلیف 500 قاضی جدیدالاستخدام به کاخ دادگستری رفتیم. آقای [موسوی]اردبیلی و آقای خامنه‏ای و من مختصراً صحبت کردیم. ساعت ده برای گذاشتن روپوش دندان به دندانپزشکی مجلس رفتم. وقت زیادی گرفت و تنظیم نیست. آقای [اکبر]ترکان مدیر عامل جدید صنایع نظامی آمد و گزارشی از وضع صنایع داد و درباره سیاست کار خود و مسائل مهم صنایع مشورت کرد.

ظهر آقای [عباس]دوزدوزانی همراه جوان نابغه‏ای آمد که مدعی است در 16 سالگی و کلاس دوم ریاضی، در سطح فوق لیسانس می‏داند و اکنون هم در دانشگاه شیراز تدریس می‏کند. به او پیشنهاد شده برای تحقیقات به خارج برود. مسئولان احتمال خطر ربودن او را در خارج می‏دهند. آمده بود با من مشورت کند. قرار شد در داخل وسیله تحقیق او را فراهم کنیم.

عصر اعضای کمیسیون برنامه پنج ساله و کارشناسان وزارت برنامه و بودجه آمدند. درباره برنامه دوساله آینده - که بقیه پنج ساله است - به توافق رسیدیم. آقای خامنه‏ای گفتند بعد از عدم توافق با نخست‏وزیر درباره وزرا، ایشان اقدام به ارجاع به هیأت حَکَم نمی‏کنند، بلکه نخست‏وزیر بکند. احمدآقا اطلاع داد که امام خواسته‏اند در معرفی کابینه تسریع شود. به نخست‏وزیر گفتیم که ایشان ارجاع نمایند.

منبع: کتاب خاطرات

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها