کد خبر: 240116
|
۱۳۹۷/۰۷/۳۰ ۰۹:۵۲:۰۰
| |

فشار قانون‌گذاران آمریکایی بر ترامپ برای نگه‌داشتن ماتیس

رئیس جمهوری آمریکا شاید به دنبال برکنار کردن وزیر دفاع باشد اما قانونگذاران این کشور به رئیس جمهوری تاکید دارند تا این کار را انجام ندهد.

فشار قانون‌گذاران آمریکایی بر ترامپ برای نگه‌داشتن ماتیس
کد خبر: 240116
|
۱۳۹۷/۰۷/۳۰ ۰۹:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| سناتور جک رید به خبرنگاران گفت:‌ هرگونه اقدام برای کنار گذاشتن ژنرال جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا نامناسب است و به امنیت ملی آمریکا کمکی نمی‌کند. من بر این باورم که سایر اعضای کنگره هم به دنبال توقف اقدامات برای برکناری ماتیس هستند.

آدام اسمیت، یکی از دموکرات‌های ارشد در کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا نیز از این گفته‌ها حمایت کرده و گفت:‌ حفظ ماتیس در این سمت بسیار مهم و حساس است. ما باید برای امنیت ملی کشور اقدامات بهتری انجام دهیم. به نظر می‌رسد که او در لحظات سخت، توانایی همکاری با رئیس جمهوری را دارد.

مک تورنبری، رئیس کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا ماه گذشته میلادی گفته بود که به ترامپ تاکید دارد تا ماتیس را تا هر زمانی که امکانش است، نگه دارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در جریان گفتگو با برنامه "60 دقیقه" شبکه خبری سی.بی.اس گفته بود که ماتیس فرد خوبی است و دو نفر مدت‌هاست در کنار هم هستند اما ماتیس شاید این سمت را ترک کند.

این درحالیست که ماتیس در روزهای اخیر شایعات درباره ترک سمتش را رد کرده است.

قانونگذاران در هر دو حزب نگران برکناری ماتیس هستند؛ فردی که تاثیری میانه رو در دولت آمریکا دارد و همین امر ممکن است باعث ایجاد بی ثباتی جدیدی در عالی‌ترین رتبه‌های دولت ترامپ شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها