محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت در دولت یازدهم

زمان وزارتم، جهانگیری نفر دوم دولت و کمک روحانی بود/ دلیلی نمی‌بینم امروز طور دیگری باشد

محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت در دولت یازدهم گفت: آقای جهانگیری همیشه هماهنگ‌کننده کارها و برگزارکننده جلسات تخصصی در دولت یازدهم بود و بسیار موثر عمل می‌کرد. امروز نیز بعید است که غیر از این باشد.

زمان وزارتم، جهانگیری نفر دوم دولت و کمک روحانی بود/ دلیلی نمی‌بینم امروز طور دیگری باشد
کد خبر: 240310
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۱ ۰۸:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| فعالان سیاسی دو جناح جهانگیری را شخصیتی معتدل و منطقی می شناسند اما او در همایش روز صادرات صحبت کرد و گفت: «تا این لحظه اجازه برکناری منشی خودم را هم نداشته‌ام، از من انتظار نداشته باشید که وکیل و وزیر را تغییر دهم».

این جمله جهانگیری گرچه حاشیه ساز شد اما یک پیام مهم داشت. به نظر می رسد او هدف طعنه و کنایه اصلاح طلبان تندرو قرار دارد. این گروه از اصلاح طلبان با فشار بر جهانگیری دنبال سهم خواهی از دولت برای تکیه زدن به کرسی های مدیریتی هستند.

غلامحسین کرباسچی تلویحا این مسئله را تأیید کرد و گفت «من فکر می‌کنم آقای جهانگیری این سخنان را در واکنش به مراجعاتی که به ایشان می‌شود، بیان کرده‌ است. مراجعات به ایشان نسبت به مسائل مختلف زیاد است و آقای جهانگیری خواسته‌ که بگوید با محدودیت‌های زیادی روبه‌رو است».

البته در این فضا فقط اصلاح طلبان تندرو دنبال ماهیگیری نیستند بلکه اصولگرایان تندرو نیز تلاش می کنند با القای شایعه شکاف بین جهانگیری و روحانی، بدنه اجتماعی دولت را سرخورده و ناامید کنند تا انتخابات مجلس آینده با حداقل مشارکت برگزار شود، پیش بینی آنها این است که با این اتفاق اکثریت کرسی ها را به دست می آورند و گام بلندی به سوی فتح پاستور در سال 1400 بر می دارند.

محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت در دولت یازدهم درباره شایعه خبر خروج اسحاق جهانگیری از دولت گفت: شایعات که زیاد است و سایت ها هم به این نوع مباحث دامن می زنند اما من چنین خبری را نشنیدم و از خودم نیز نمی توانم جعلیات درست کنم.

وی با اشاره به حضور خود در دولت یازدهم و نقش جهانگیری در اداره امور اجرایی افزود: زمانی که من عضو کابینه بودم، آقای جهانگیری نفر دوم دولت بود، نقش موثری داشت و به آقای رئیس جمهور کمک می کرد.

عضو کابینه دولت یازدهم یادآور شد: آقای جهانگیری همیشه هماهنگ کننده کارها و برگزارکننده جلسات تخصصی در دولت یازدهم بود و بسیار موثر عمل می کرد. امروز نیز بعید است که غیر از این باشد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه درباره روابط فی مابین اسحاق جهانگیری و حسن روحانی اظهار کرد: البته امروز چون در دولت حضور ندارم و از جزئیات بی اطلاع هستم اما هیچ دلیلی نمی بینم که طور دیگری نسبت به دولت یازدهم باشد.

منبع: نامه‌نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها