تاج‌الدین عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس:

دلیلی ندارد زنان نتوانند به ورزشگاه بروند

یک عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در زمینه ورود زنان به ورزشگاه‌ها گشایش‌های خوبی رخ داده است، اما نیازمند تدوین پروتکل هایی برای تضمین امنیت اجتماعی در این زمینه هستیم.

دلیلی ندارد زنان نتوانند به ورزشگاه بروند
کد خبر: 240646
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۲ ۱۱:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ناهید تاج‌الدین عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس، در رابطه با ورود زنان به ورزشگاه‌ها اظهار کرد: امروز حضور بانوان در اجتماع و عرصه اجتماعی کم نیست و از قضا برخی تغییرات اجتماعی در حال وقوع نیز باعث شده که مشارکت اجتماعی و اقتصادی زنان در گذار این تغییرات افزایش چشمگیری داشته باشد، آنچنان که برابر آمار معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکنون 80 درصد شاغلان در کشور را مردان تشکیل می دادند، اما روند توزیع شاغلان در دو سال منتهی به تابستان 1396 برعکس شده و سهم زنان از اشتغال جدید به 81 درصد کل مشاغل ایجاد شده رسیده است. این یعنی اینکه مشارکت اجتماعی فراجنسیتی زنان در حال وقوع است.

این عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نرخ مشارکت اقتصادی زنان در ایران از سال 92 تا بهار 96 معادل چهار درصد افزایش یافته و مسئولان حوزه کار بارها اعلام کرده اند که بیش از 70 درصد اشتغال ایجاد شده در سال های اخیر از سوی زنان بوده است، مجموع این آمار تمایل و تقاضای روبه رشد زنان را نشان می‌دهد و نشانه های جدیدی از تغییرات اجتماعی بوده است.

نشانه هایی که بر آن مبنا می توان به افزایش چشمگیر مشارکت اجتماعی و اقتصادی زنان در آینده بسیار خوشبین بود، این مشاهدات حاکی از آن است که زنان ما همین امروز هم در عرصه اجتماعی حضور پررنگی دارند بنابراین دلیلی ندارد که با رعایت هنجارهای عرفی نتوانند در ورزشگاه ها حضور یابند.

تاج‌الدین در خصوص این موضوع که آیا حضور زنان در ورزشگاه‌ها از منظر اجتماعی دچار چالش است، تصریح کرد: در ورزشگاه ها با پدیده‌ای به نام گمنامی مواجه هستیم، این پدیده بستر آسیب های اجتماعی است یعنی افرادی را در ورزشگاه داریم که هنجارشکنی‌شان در هزاران هنجارشکنی دیگر به واسطه گمنام بودن گم می شود برای همین گاه شاهد تخریب و رفتارهای ضد اجتماعی در ورزشگاه ها هستیم که این رفتارهای ضد اجتماعی، امنیت اجتماعی را به خطر می اندازد برای همین من فکر می کنم حضور خانواده ها در ورزشگاه ها باعث خواهد شد فضای ورزشگاه هویت‌مدارتر شده و امنیت اجتماعی بیشتر شود و به تبع آن هنجارشکنی در ورزشگاه نیز کمتر شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس، اضافه کرد: احساس نشاط اجتماعی و رضایتمندی خود نوعی پدافند غیر عامل است و در بزنگاه ها می تواند باعث دفاع از کشور شود، امنیت ملی را باید مردم‌محور دید و قضاوت کرد و باید این نکته را مدنظر داشت که امنیت ملی مردم محور نیازمند توجه بیشتر به نشاط اجتماعی و شاخص های رضایتمندی است.

این عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: موضوع ورود زنان به ورزشگاه‌ها مدت‌ها است که در فراکسیون زنان به طور پیوسته پیگیری شده و بعضا نتایج خوبی هم در پی داشته است باید بگویم روند بررسی ورود زنان به ورزشگاه ها از طریق وزارتخانه‌های ورزش و جوانان، وزارت کشور و نیروی انتظامی و از سوی دیگر معاونت زنان ریاست جمهوری در حال پیگیری است و گشایش های خوبی هم صورت گرفته، اما نیازمند تدوین پروتکل هایی برای تضمین امنیت اجتماعی در این زمینه هستیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها