کد خبر: 240780
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۳ ۰۸:۴۸:۰۰
| |

رئیس سازمان امور عشایری ایران:

عشایر در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش پیشرو دارد/ 32 درصد دام سبک و سنگین در اختیار عشایر

‌رئیس سازمان امور عشایری ایران گفت: عشایر در تحقق اقتصاد مقاومتی با تولیدات ناب ایرانی نقش اساسی و پیشرو دارند.

عشایر در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش پیشرو دارد/ 32 درصد دام سبک و سنگین در اختیار عشایر
کد خبر: 240780
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۳ ۰۸:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| کرمعلی قندالی ‌رئیس سازمان امور عشایری ایران روز چهارشنبه در جلسه شورای عشایر استان اردبیل اظهار کرد: یکی از جوامع ارزشمند کشور جامعه عشایری است که در همه بخش‌ها در طول تاریخ نقش موثری را در پیشرفت و توسعه کشور داشته‌اند.


وی وجود 52 طایفه بزرگ عشایر را در کشور یک ظرفیت بی‌نظیر خواند و خاطرنشان کرد: در استان‌های مختلف کشور جامعه عشایری در قالب طوایف و گروه‌های ساکن و کوچرو فعالیت می‌کنند، به طوری که نقش آنها در تولید امنیت و تحول اقتصادی جامعه یک نقش بی‌بدیل است.


رئیس سازمان امور عشایری ایران از جامعه عشایر به عنوان جامعه پویا و زایا یاد کرد و گفت: عشایر کشورمان با داشتن 32 درصد دام سبک و سنگین در کشور بیش از یک چهارم گوشت قرمز کشور را تولید می‌کنند که رقم آن برابر 190 هزار تن است.


قندالی به تنوع تولید محصولات زراعی، باغی و دامی جامعه عشایر اشاره کرد و افزود: در همه زمینه‌ها تلاش بر این است تا فعالان این عرصه تولیدات خود را به بهترین شکل به بازار عرضه کنند.


وی به خدمات‌رسانی سالانه به کوچندگان از سوی مدیریت امور عشایری استان‌ها اشاره و تصریح کرد: آبرسانی، راهسازی مناسب و تامین سوخت فسیلی برای جامعه عشایری در دستور کار بوده و در این مدت تلاش کردیم تا پروژه‌های متعددی را در این حوزه اجرایی و عملیاتی کنیم.


رئیس سازمان امور عشایری ایران از اختصاص 400 میلیارد توان اعتبار برای توسعه عشایری خبر داد و بیان کرد: طرح‌های ویژه‌ای را در حوزه خدمات فرهنگی، ارتقای دانش و مهارت و بهداشت عشایر اجرایی و عملیاتی می‌کنیم که در عملیاتی شدن این طرح‌ها قطعا از این منابع مصوب استفاده خواهیم کرد.


قندالی افزود: از محل مالیات بر ارزش افزوده برای عمران و آبادانی مناطق عشایری هر سال 150 میلیارد تومان اختصاص می‌یابد که این منابع زمینه تحول در جامعه عشایری را به خوبی فراهم کرده است.


وی از اختصاص اعتبار مناسب برای آبرسانی به جامعه عشایری خبر داد و خاطرنشان کرد: 40 میلیارد تومان برای آبرسانی سیار به عشایر اختصاص یافته که از ابتدای امسال بخشی از این منابع بین استان‌ها توزیع شده و مابقی نیز تا پایان سال توزیع خواهد شد.


رئیس سازمان امور عشایری ایران به اختصاص 50 میلیارد تومان یارانه برای تامین علوفه دام جامعه عشایری و همچنین 400 هزار تن تامین نهاده‌های دامی اشاره و اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است تا این اعتبار نیازمندی جامعه عشاری به بهترین شکل تامین شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها