کد خبر: 240866
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۳ ۱۳:۰۵:۰۰
| |

رییس هیات عامل ایدرو :

نگاه ویژه وزیر پیشنهادی صنعت بر تحقق اقتصاد مقاومتی است

مدیرعامل سازمان گسترش صنایع ایران (ایدرو)، برنامه‌های رضا رحمانی وزیر پیشنهادی صنعت را در راستای تحقق و تسهیل اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی دانست و توجه به حمایت از تولید کالای ایرانی را از محورهای ارزشمند این برنامه معرفی کرد.

نگاه ویژه وزیر پیشنهادی صنعت بر تحقق اقتصاد مقاومتی است
کد خبر: 240866
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۳ ۱۳:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| منصور معظمی مدیرعامل سازمان گسترش صنایع ایران گفت:‌ یکی از گلوگاه‌های صنعت در کشور ضعف در رقابت‌پذیری بسیاری از صنایع است، بنابراین تاکید وزیر پیشنهادی صنعت بر اصل حمایت هدفمند از تولید و رقابت صنایع تولیدی در این زمینه تاثیرگذار خواهد بود و در صورت تحقق قدم ارزشمندی در حوزه صنایع کشور است.


به گفته وی، حمایت از کالای ایرانی در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب نکته قابل توجهی در برنامه رحمانی است.


معظمی در ادامه به اهمیت جذب سرمایه‌گذاری خارجی و تاکید آن در برنامه‌های رحمانی اشاره و تاکید کرد: سرمایه‌گذاری مستقیم با نگاه تخصصی، فضایی را ایجاد خواهد کرد که سرمایه‌گذاران خارجی با رغبت و علاقه‌مندی در صنعت کشور فعالیت کنند.


رئیس هیات عامل ایدرو، افزایش سهم ارزش افزوده صنعتی از تولید ناخالص داخلی را یکی دیگر از محورهای قابل توجه در برنامه‌های رحمانی معرفی کرد.


وی گفت: در برنامه‌های ارائه شده وزیر پیشنهادی صنعت، نگاه به بخش خصوصی با پیش‌فرض مشارکت و استفاده از نظرات این بخش در سیاستگذاری‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است که می‌تواند قدم موثری در همین حوزه باشد.


معظمی در ادامه به اهمیت بهبود فضای کسب و کار در شرایط کنونی جامعه اشاره و اضافه کرد: بخش قابل توجهی از شاخص‌های بهبود فضای کسب و کار در وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت محقق می‌شود و به همین علت در برنامه‌های رحمانی به این مهم پرداخته شده‌ است.


وی بیان داشت: همچنین از نیروی انسانی به عنوان اصلی‌ترین موتور محرکه تولید در برنامه های وی نام برده شده‌ است.


معظمی، توسعه فعالیت‌های الکترونیکی، توسعه فناوری و توجه به شرکت‌های دانش بنیان را نیز از محورهای قابل توجه در برنامه‌های رحمانی معرفی و تاکید کرد: یکی دیگر از محورهای ارزشمند در این برنامه توجه به حرکت از مونتاژکاری به نوآوری با تکیه بر تحقیق و توسعه است. مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در ادامه با اشاره به پیشینه رحمانی در مجلس به عنوان رئیس کمیسیون صنایع و معادن، افزود: تجربیات رحمانی در این بخش زمینه‌ساز تعامل بین دولت و مجلس در حوزه صنعت، معدن و تجارت است که ثمرات آن برای این سه بخش خواهد بود.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری روز یکشنبه، 29 مهرماه در نامه ای به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، گزینه‌های پیشنهادی خود برای چهار وزارتخانه معرفی کرد.


بر این اساس، فرهاد دژپسند برای تصدی وزارت امور اقتصاد و دارایی، محمد شریعتمداری برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد اسلامی برای وزارت راه و شهرسازی و رضا رحمانی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی شدند.


جلسه بررسی صلاحیت و رای اعتماد به وزیران پیشنهادی دولت، از ساعت 13 روز شنبه (پنجم آبان) در صحن علنی مجلس برگزار می‌شود.


وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت دارای سوابق اجرایی و مدیریتی همچون قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی است.


ریاست هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران، جانشین وزیر صنعت، معدن و تجارت در ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد مقابله با آثار تحریم، جانشین وزیر صنعت، معدن و تجارت در کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید، مجری طرح رونق تولید، رییس کمیسیون اصلی نظارت بر تاسیس و فعالیت تشکل‌های فعالیت صنعتی و معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت در سفرهای استانی رئیس جمهوری و عضو شورای عالی بیمه از دیگر سوابق اجرایی رحمانی به شمار می‌رود.


وی که دارای مدرک کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و دوره مدیریت استراتژیک از سازمان مدیریت صنعتی، دوره دکتری مدیریت (DBA) از دانشگاه صنایع و معادن ایران و عضو هیات امنای دانشگاه صنعتی سهند و عضو شورای عالی پژوهشی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی است؛ همچنین موفق به دریافت لوح تقدیر معاون برتر وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیر نمونه در جشنواره شهید رجایی، مدیر نمونه شرکت تراکتورسازی ایران و مدیر نمونه مجتمع آلومینیوم المهدی شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها