سیدمحمد حسینی،سخنگوی جبهه مردمی انقلاب اسلامی

وزرای پیشنهادی به اعتدال‌گرایی نزدیک‌تر هستند/ دولت روحانی از اول نشان داد اعتنایی به مشورت‌ ندارد

سیدمحمد حسینی،سخنگوی جبهه مردمی انقلاب اسلامی (جمنا) گفت: دولت روحانی از همان اول نشان داد که اعتنایی به اینگونه همفکری‌ها و مشورت‌ها با مجلس ندارد و راه خودش را ادامه می‌دهد.

وزرای پیشنهادی به اعتدال‌گرایی نزدیک‌تر هستند/ دولت روحانی از اول نشان داد اعتنایی به مشورت‌ ندارد
کد خبر: 240928
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۴ ۰۸:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدمحمد حسینی،سخنگوی جبهه مردمی انقلاب اسلامی (جمنا) درباره وزرای پیشنهادی دولت برای وزارتخانه‌های کار، صنعت، راه و اقتصاد بیان کرد: در شرایط جنگ اقتصادی می‌طلبد وزرایی معرفی شوند که توانمندی و کارآمدی لازم را برای انجام امور داشته باشند و با مدیریت جهادی و انقلابی کارها را سامان بدهند و با هم انسجام و هماهنگی داشته باشند.

وی تاکید کرد: اگر ما تصور کنیم این 4 نفری که معرفی شده‌اند، ایده‌آل هستند خیلی قضاوت درستی نیست و حتما ضعف‌هایی دارند اما از یک منظر در مقایسه با کسانی که مطرح بودند یا در مقایسه با مابقی وزرایی که الان هستند، می‌توان گفت این گزینه‌ها خیر الموجودین افرادی هستند که در کنار آقای روحانی حضور دارند.

این عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب با ابراز امیدواری نسبت به اینکه این وزرای پیشنهادی بتوانند شتابی به کارها بدهند و امور را بهتر به پیش ببرند، خاطرنشان کرد: آقای رحمانی که برای وزرات صنعت معرفی شده‌اند سابقه چندین دوره نمایندگی مجلس را دارد و در کمیسیون صنایع و معادن مجلس حضور داشته و مسائل صنعتی کشور را به خوبی می‌شناسد و مدتی هم قائم‌مقام بوده درنتیجه به نظر می‌رسد که ایشان شاید با انگیزه‌تر از آقای شریعتمداری بتواند کار این وزارتخانه را پیش ببرد.

وزیر فرهنگ دولت دهم عنوان کرد: آقای اسلامی هم نسبت به شناخت دورادوری که ما داریم به نظر می‌رسد عملکرد بهتری نسبت به آقای آخوندی داشته باشد. متاسفانه آقای آخوندی در این پنج‌ سال و اندی که کار را در دست داشت، بیشتر حرف زد و کمتر عمل کرد. امیدواریم آقای اسلامی بتواند بهتر عمل کند چراکه سابقه معاونت وزیر دفاع را دارد. در استانداری مازندارن نسبت به بررسی‌هایی که ما کردیم در مجموع ایشان را فرد موفقی می‌دانند و حاشیه کمتری درباره ایشان مطرح است و امیدواریم در وزارت راه هم که مسئولیت سنگینی است، بتواند اقدامات موثری انجام دهد.

وی با اشاره به معرفی شریعتمداری برای وزارت کار نیز گفت:‌ علیرغم اینکه ما از لحاظ شخصی به او علاقه داریم و در انقلاب زحمت کشیده اما در وزارت صنعت موفقیت چندانی نداشته است. با روحیه فعلی ایشان، او را دوباره در پست مهم دیگر معرفی کرده‌اند. وزارت کار بسیار عریض و طویل است و مباحث کارگری و اقتصادی را در بر دارد. ما به افراد با انگیزه و پرتوان نیاز داریم نه افراد خسته و بی‌انگیزه.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد:‌ در مورد آقای دژپسند با اینکه ایشان را زیاد نمی‌شناسم اما سابقه کار در سازمان برنامه و بودجه دارد با این حال اینکه چقدر در کارش موفق بوده‌ باید افرادی قضاوت کنند که از نزدیک با ایشان کار کرده‌اند. دژپسند دارای نگرش سیاسی ویژه‌ای است اما امیدواریم اگر در این مسئولیت قرار گرفت به صورت فراجناحی بیاندیشد و در خدمت کشور باشد چون مساله اقتصاد نیاز دارد که از همه افراد متفکر و صاحب‌نظر در حوزه اقتصاد استفاده شود تا بتوانیم شرایط دشوار کنونی را پشت سر بگذاریم.

حسینی درباره گرایش سیاسی وزرای معرفی شده هم گفت: همان رویه‌ اعتدال که خود آقای روحانی مطرح می‌کند این افراد با همان نگاه سنخیت دارند و طبیعی است که اصلاح‌طلبان علاقه‌مند بودند که افرادی که کاملا بارز و شاخص جریان اصلاح‌طلبی هستند، معرفی شوند اما آقای روحانی هم مشی خودش را دارد و قبول نمی‌کند در این شرایط کشور، افراد سیاسی ورود کنند و بعدا مشکلاتی ایجاد شود. به نظر می‌رسد آقای روحانی با این افراد اعتدالی بهتر می‌تواند کار کند و این افراد به اعتدال‌گرایی نزدیک‌تر هستند.

وی با اشاره به گرایش سیاسی دژپسند اظهار کرد: دژپسند گرایش سیاسی دارد و به عنوان یک اصلاح‌طلب مطرح است که ما امیدواریم در مدیریت خود این نگاه جناحی را کنار بگذارد و از همه صاحب نظران اقتصادی کشور بهره ببرد چراکه دربین اصولگرایان هم افراد توانمندی داریم که می‌توانند با درنظر گرفتن منافع کشور راهکارهای خوبی را ارائه دهند و ما انتظار داریم که ایشان اگر این توصیه را قبول کرد از نظرات مختلف بهره ببرد و خودش را به یک طیف سیاسی خاص محدود نکند.

این عضو کابینه دولت دهم با اشاره به برخی مخالفت‌های نمایندگان با پیشنهادات دولت، عنوان کرد: مشکلات معیشتی مردم روز به روز افزایش پیدا کرده است و نمایندگان هم ارتباط مداوم با توده‌های مردم دارند درنتیجه توقع دارند تحولاتی صورت بگیرد و افراد توانمندتری معرفی شوند. برخی نماینده‌ها هم به‌خاطر سلایق خاص سیاسی که دارند افراد خاصی را مدنظر دارند و اما می‌بینند که دولت راه خودش را پیش می‌برد.

حسینی با بیان اینکه دولت در معرفی وزرا حتی با فراکسیون امید هم مشورتی ندارد، یادآور شد: این رویه دولت روحانی درحالی است که دولت‌‌های قبلی برای معرفی وزرا از نمایندگان مجلس استمزاج می‌کردند، اما دولت آقای روحانی از همان اول نشان داد که اعتنایی به اینگونه همفکری‌ها و مشورت‌ها ندارد و راه خودش را ادامه می‌دهد به همین جهت هر دو طیف سیاسی از معرفی این وزرا رضایت ندارند. به هرحال ایشان معتقد است که رای مردم را دارد از این جهت افرادی را انتخاب می‌کند که با دیدگاه خودش هماهنگی بیشتری داشته باشند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها