پلیس فدرال آمریکا درصدد یافتن فرستنده بسته‌های مشکوک برای مقامات منتقد ترامپ

 پلیس فدرال آمریکا تحقیقات خود برای یافتن فرستنده بمب‌های ارسال شده برای دموکرات‌ها و منتقدان برجسته ترامپ را بر فلوریدا جایی که حداقل 10 بسته از آن جا پست شده است، متمرکز کرده‌اند. 

پلیس فدرال آمریکا درصدد یافتن فرستنده بسته‌های مشکوک برای مقامات منتقد ترامپ
کد خبر: 241054
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۴ ۱۵:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| مقامات پلیس فدرال آمریکا (اف. بی. آی) تحقیقات خود برای یافتن فرستنده بمب‌های ارسال شده برای دموکرات‌ها و منتقدان برجسته ترامپ را بر فلوریدا جایی که حداقل 10 بسته از آن جا پست شده است، متمرکز کرده اند.

اف. بی. آی اعلام کرد این بسته‌ها تاکنون همگی از طریق سیستم پستی آمریکا برای چهره‌های برجسته سیاسی مانند باراک اوباما رئیس جمهور دموکرات سابق، جو بایدن معاون باراک اوباما، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق و کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، اریک هولدر دادستان کل سابق دوران باراک اوباما، جان برنان رئیس سابق سیا و منتقد ترامپ، مکسین واترز نماینده دموکرات کنگره از کالیفرنیا فرستاده شده اند.

رابرت دنیرو هنرپیشه سرشناس و از منتقدان ترامپ نیز از کسانی بود که یک بسته پستی مشکوک برایش ارسال شد. وی ترامپ را فاجعه‌ای ملی خوانده بود.

یکی از منابع پلیس و کارشناس سابق بمب در دولت آمریکا گفت نحوه ساخت این بمب‌ها در اینترنت توسط گروه‌های تروریستی مانند داعش و القاعده گذاشته شده است.

هیچ یک از این بمب‌ها تاکنون منفجر نشده امد و هنوز مشخص نیست که اساسا قدرت انفجار داشته باشند.

مقامات آمریکا این اقدام را که در آستانه انتخابات میان دوره‌ای آمریکا انجام شده، اقدامی تروریستی می‌دانند.

از سوی دیگر منتقدان ترامپ سخنان تحریک کننده رئیس جمهور علیه دموکرات‌ها را عامل اصلی این اقدام و بروز خشونت سیاسی اعلام کرده اند.

تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این اقدام را بر عهده نگرفته است.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها