کد خبر: 241338
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۶ ۰۸:۳۹:۰۰
| |

کیانوش راد:

در تعارض منافع جناحی و ملی، منفعت ملی در نظر گرفته شود

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: هر جا میان منفعت جناحی و ملی تعارضی بود، چه اصلاح‌طلبان و چه اصول‌گرایان و چه سایر گروه‌های سیاسی باید منفعت ایران و مردم را بر منفعت جناحی خود ترجیح دهند.

در تعارض منافع جناحی و ملی، منفعت ملی در نظر گرفته شود
کد خبر: 241338
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۶ ۰۸:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد کیانوش راد اظهار کرد: باید سازوکارهای سیاسی در کشور تحقق پیدا کند. یکی از راه‌های این امر اولویت دادن به منافع ملی است؛ منافع ملی نیز ذیل مفهوم ایران تعریف می‌شود.

وی ادامه داد: اما متاسفانه بسیاری از کسانی که بعضا از منافع ملی سخن می‌گویند، آن را ابزاری در جهت حذف رقبای خود می‌بینند.

این عضو حزب اتحاد ملت گفت: آن‌ها منافع ملی در عرصه سیاست را یا ابزاری برای حذف رقبای خود می‌بینند و یا اصولا درک آن‌ها از منافع ملی مبتنی بر مفهوم دولت - ملت است ،درست نیست.

وی ادامه داد: اصولا آن‌ها دم از منافع غیر جناحی می‌زنند، اما به دنبال منافع گروهی‌شان هستند یا وقتی که از منافع ملی سخن می‌گویند به جای تحقق آن به منافع شخصی می‌اندیشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: بدیهی است منفعت جناحی را می‌توان در راستای منفعت عمومی تطبیق داد. لزوما تکیه بر منافع جناحی مغایر منافع ملی نیست. در عرصه رقابت میان جناح‌های سیاسی در همه جای دنیا جناح‌های سیاسی برنامه‌های خود را برای اداره کشور در چارچوب منافع ملی ارزیابی می‌کنند. در نتیجه اینکه کسانی در کشور منافع جناحی خود را دنبال کنند لزوما به معنای زیر پا گذاشتن منافع عمومی نیست و مذموم نیست. زمانی این امر مذموم محسوب می‌شود که حفظ منافع جناحی در راستای زیر پا گذاشتن منافع عمومی باشد.

وی گفت: اصلاح‌طلبان همواره تاکید کرده‌اند که بر اساس خرد جمعی، منفعت جناحی خود را بر منفعت‌های حزبی ترجیح داده‌اند. از دید اصلاح‌طلبان منفعت حزبی بر منفعت شخصی،‌ منفعت جناحی بر منفعت حزبی و منفعت ملی بر منفعت جناحی ترجیح دارد.

کیانوش راد در پایان خاطرنشان کرد: هرجا میان منفعت جناحی و ملی تعارضی بود، چه اصلاح‌طلبان و چه اصول‌گرایان و چه سایر گروه‌های سیاسی باید منفعت ایران و مردم را بر منفعت جناحی خود ترجیح دهند.

منبع:ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها