قبایل سرخپوست می‌خواهند از توافق قرن 19 خود با دولت آمریکا خارج شوند

یک مقام قبایل سرخپوست آمریکا گفت: به دلیل مواضع منفی دونالد ترامپ در مورد سرخپوستان، این قبایل در حال بررسی خروج از پیمان منعقد شده خود با دولت آمریکا در قرن 19 هستند.

قبایل سرخپوست می‌خواهند از توافق قرن 19 خود با دولت آمریکا خارج شوند
کد خبر: 241448
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۶ ۱۲:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ماتیو توماسکین، یک مقام متعلق به قبیله سرخپوستی یاماکا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: من می‌دانم دولت فعلی آمریکا ضد سرخپوست‌ها است. ما حتی به جایی رسیده‌ایم که درباره پایان دادن به این پیمان بحث کرده‌ایم. بخشی از مساله هم مربوط به بودجه است. آنها نمی‌خواهند بودجه تعداد زیادی از برنامه‌ها را بدهند و اساسا هم شما شاهد اقدامات و فعالیت‌هایی علیه قبایل و حاکمیت ما در مناطق محافظت شده متعلق به سرخپوست‌ها هستید.

توماسکین در پاسخ به این که در صورت لغو شدن این پیمان چه اتفاقی می افتاد گفت، پروسه پایان دادن به این پیمان طولانی و آهسته خواهد بود. او تاکید کرد که این پیمان در سال 1855 امضا شد و آمریکا "کم کم و به تدریج آن را تحلیل برد".

وی خاطر نشان کرد: همه قبایل به دلیل مواضع منفی ترامپ علیه خود تاثیر پذیرفته‌اند بنا بر این اساسا ما ممکن است دیگر به عنوان یک قبیله سازمان یافته موجودیت نداشته باشیم.

توماسکین در عین حال خاطر نشان کرد، باراک اوباما رئیس جمهور قبلی آمریکا در طول هشت سال ریاست جمهوری خود هر سال با سران و رهبران قبایل سرخپوست دیدار داشت.

توماسکین اظهار داشت: او نه تنها می‌آمد و با رهبران قبایل دیدار می‌کرد بلکه همچنین به سراغ جوانان نیز می‌رفت. الان ما در دومین سال دولت فعلی آمریکا هستیم. سال گذشته هم خبری از دیدار با رهبران قبایل ما نبود.

توماسکین در عین حال خاطر نشان کرد، اعضای قبیله خود را تشویق به شرکت در انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا در ماه نوامبر می کند.

او گفت: اگر ما بتوانیم مردم را تشویق به رای دادن کنیم می‌توانیم حامیانی را داشته باشیم که در سطح سیاستگذاری در کنگره‌های ایالتی یا کنگره فدرال به نفع ما کار کنند و موجودیت ما را از طریق تامین بودجه، آموزش و دیگر وعده‌های داده شده حفظ کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها