کد خبر: 241502
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۶ ۱۴:۱۴:۰۰
| |

رییس سازمان زندان‌ها:

2.5 درصد زندانیان کشور اتباع بیگانه هستند

رییس سازمان زندان‌ها گفت: 2.5 درصد زندانیان در کشور اتباع بیگانه هستند که از این تعداد 92 درصد تبعه افغانستان هستند که تنها 3 درصد آنها زن بوده و 97 درصد مرد هستند و در 27 استان کشور دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند.

2.5 درصد زندانیان کشور اتباع بیگانه هستند
کد خبر: 241502
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۶ ۱۴:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| اصغر جهانگیر رییس سازمان زندان‌های کشور با عبدالبصیر انور وزیر دادگستری کشور افغانستان و هیأت همراه دیدار کرد و گفت: 75 درصد زندانیان ما به صورت مستقیم و غیرمستقیم مرتبط با جرایم مواد مخدر هستند. 2.5 درصد زندانیان در کشور اتباع بیگانه هستند که از این تعداد 92 درصد تبعه افغانستان هستند که تنها 3 درصد آن‌ها زن بوده و 97 درصد مرد هستند و در 27 استان کشور دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند. همچنین 23 درصد از این زندانیان در تهران، 11 درصد خراسان رضوی و 10 درصد در اصفهان هستند.

وی درباره 3 جرم اول کشور افزود: مواد مخدر، سرقت و جرایم علیه اشخاص سه جرم نخست در کشور هستند که جرایم محکومین تبعه افغانستان در همین سه رده جرم تقسیم می‌شود که 30 درصد سرقت، 17 درصد جرایم علیه اشخاص و مواد مخدر با 36 درصد جرایم اتباع افغانستانی را به خود اختصاص می‌دهند که البته در این میان 7 درصد از جرایم مربوط به جرایم مالی است که از این 7 درصد 10 نفر نیز برای مهریه در زندان هستند. علاوه بر این در خصوص برنامه‌های مشترک در حوزه زندانیان در نشست امروز گفت‌وگو شد و بحث تبادل و کاهش زندانیان در دستور کار قرار گرفت و گزارشی از خدماتی که جمهوری اسلامی ایران به زندانیان تبعه افغانستان ارایه می‌دهد، بیان شد.

رییس سازمان زندان‌ها با اشاره به خدمات فرهنگی، درمانی و بهداشتی و آموزشی به زندانیان تبعه افغانستان گفت: بحث اصلاح و تربیت این زندانیان و مراقبت‌های این افراد در دستور کار قرار داده شده است و در خصوص محکومین مالی افغانستانی نیازمند مشارکت کشور افغانستان هستیم؛ چرا که برخی از شکات حاضر نیستند و به کشور افغانستان رفتند و باید برای تعیین تکلیف پرونده‌های این افراد سفارت افغانستان در ایران به ما کمک کند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با برنامه‌هایی که در دستور کار قرار گرفته شاهد کاهش آمار اتباع خارجی در زندان‌ها باشیم و برنامه‌های اصلاحی و تربیتی منجر به این شود که این زندانیان بتوانند بعد از آزادی زندگی شرافتمندانه‌ای را در پیش بگیرند.ماموریت انتقال زندانیان برعهده وزارت دادگستری است و این وزارتخانه پیگیر این موضوعات است ما نیز همکاری لازم را در این خصوص داریم البته آمار زندانیان ما در کشور افغانستان بسیار ناچیز است، ولی آمار زندانیان افغانستان به دلیل جمعیت بالای مهاجر، زیاد است و امیدواریم در برنامه‌های طرفینی سریعتر مقدمات انتقال این افراد را به کشورشان فراهم کنیم.

گفتنی است، وزیر دادگستری افغانستان نیز ضمن تشکر از خدمات سازمان زندان‌ها به محکومین تبعه افغانستان گفت: خدمات خوبی به زندانیان ایران ارائه می‌شود و ما بیشتر خواهان این هستیم که از تجارب هر دو کشور برای کاهش جمعیت کیفری استفاده کنیم. در کشور افغانستان نیز برنامه‌هایی برای اشتغالزایی و اصلاح و تربیت زندانیان دنبال می‌شود و امیدواریم این برنامه‌ها منجر به کاهش آمار مجرمین شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها