کد خبر: 241523
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۶ ۱۵:۰۵:۰۰
| |

تاکید ماتیس به عربستان برای انجام تحقیقات شفاف درباره قتل خاشقجی

وزیر دفاع آمریکا گفت که با وزیر امور خارجه عربستان دیدار کرده و در این جلسه خواستار تحقیقات شفاف درباره قتل جمال خاشقجی شده است.

تاکید ماتیس به عربستان برای انجام تحقیقات شفاف درباره قتل خاشقجی
کد خبر: 241523
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۶ ۱۵:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد، با عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان در حاشیه کنفرانس منامه در روز شنبه دیدار داشته و در این دیدار در خصوص موضوع قتل جمال خاشقجی، رونامه نگار عربستانی منتقد حکومت این کشور در شهر استانبول ترکیه گفت‌وگو و بحث کرده است.

ماتیس به یک گروه کوچک از خبرنگاران که همراه او در مسیر سفرش به شهر پراگ بودند، گفت: ما درباره این موضوع بحث کردیم. شما همان چیزی را که ما درباره‌اش صحبت کردیم می‌دانید، لزوم شفافیت و همچنین انجام تحقیقات کامل و جامع.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، ماتیس خاطر نشان کرد: در این مورد موافقت کاملی از سوی وزیر امور خارجه عربستان وجود داشت و هیچ ملاحظه‌ای هم در کار نبود، او گفت ما نیاز داریم بدانیم که چه اتفاقی افتاده است و این گفت‌وگو در فضای توافق و همکاری صورت گرفت.

این در حالی است که قتل جمال خاشقجی که ستون نویس روزنامه واشنگتن پست نیز بود تبدیل به بحرانی برای عربستان که صادر کننده شماره یک نفت جهان است تبدیل شده و همپیمانان این کشور را به خشم آورده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها