کد خبر: 241815
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۸ ۱۲:۱۸:۰۰
| |

سخنگوی ارتش ملی لیبی خبر داد:

حمله داعش به مرکز لیبی

سخنگوی نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی از کشته شدن پنج تن از جمله سه غیرنظامی و ربوده شدن 10 تن دیگر در حمله خونین گروه تروریستی داعش به مرکز این کشور خبر داد. فرستاده سازمان ملل به لیبی نیز ضمن محکوم کردن این حمله طرفین درگیری را به توقف فوری حملات به اهداف غیرنظامی فراخواند.

حمله داعش به مرکز لیبی
کد خبر: 241815
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۸ ۱۲:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد المسماری، سخنگوی ارتش ملی لیبی تحت امر خلیفه حفتر گفت: در پی وقوع حمله‌ای در شهر الجفره در مرکز این کشور پنج تن از جمله سه غیرنظامی کشته و یک نظامی زخمی و 10 تن دیگر ربوده شدند.

وی تاکید کرد، در پی وقوع حمله، نیروهای ارتش ملی لیبی به سمت محل حمله رفتند اما تروریست‌های داعش فورا متواری شدند به طوریکه پنج نفر را کشتند و یک تن دیگر را زخمی کردند.

از سوی دیگر، غسان سلامه، فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی گفت: اقدامات تروریستی طی ماه‌های گذشته در این کشور به ویژه در طرابلس افزایش یافته است.

وی در جریان دیدار با ناصر بوریطه، وزیر امور خارجه مراکش در پایتخت این کشور در خصوص اوضاع کنونی لیبی و همچنین راه‌های ممکن برای غلبه بر درگیری‌ها و آغاز روند سیاسی گفت‌وگو کرد.

سلامه عنوان داشت: طی ماه‌های گذشته رخدادهای مهمی در لیبی به وقوع پیوست از جمله در منطقه هلال نفتی. همچنین فعالیت‌های تروریستی در برخی مناطق از جمله طرابلس افزایش یافت.

هیئت سازمان ملل در لیبی در بیانیه‌ای جداگانه حمله خونبار روز یکشنبه در منطقه الفقها در شهر الجفره مرکز لیبی توسط داعش را محکوم کرد.

این هیئت طرفین درگیری را به پایبندی به حمایت از جان غیرنظامیان و توقف فوری حملات به غیرنظامیان و اهداف غیرنظامی فراخواند و ضمن ابراز نگرانی نسبت به تشدید اوضاع در مرکز لیبی مردم این کشور را به کنار گذاشتن اختلافات و همکاری برای از بین بردن تهدید تروریستی که ثبات و امنیت کشورشان را برهم می‌زند فراخواند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها